V.I.Bebbi er gravid Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Nå har legen sendt inn søknad til trondheim.... hvor lenge måtte dere vente før dere kom inn på undersøkelse der og hvor lang tid tar d ca før dere blir satt igang?????
summerbaby Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Det er veldig individuelt hvor lang tid det tar.. I mitt tilfelle ble papirene sendt i juni og så fikk jeg svar i november, og kom igang i mars med forsøk. da vi fikk svaret i november så er det div. prøver som skal tas og hvis du ikke er utredet så må du jo også gjennom det.. I tillegg kjører de redusert kapasitet på St.Olavs denne våren og det betyr vel at de kan ta imot færre enn vanlig.... Så det er vanskelig å si noe om hvor lang tid det vil ta.. Kanskje får du brev i løpet av våren, men....
Kine71 Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 Hei der! Vi ble søkt inn på stOlav i begynnelsen av okt. Hørte ingenting før etter 2 mnd og da hadde vi fått time i slutten av januar. Timen ble faktisk flyttet frem 2 uker, så der var vi heldige. Før vi gikk på utredningstimen hadde jeg vært hos priv gynekolog. Det ble det gjordt ultralyd ôg jeg tok hormon blodprøver. Mannen hadde levert 2 sædprøver. Da jeg fikk innkallelse til time på stOlav måtte jeg igjennom en kur med Pergotime med blodprøver før og etter inntak av disse. Dette for å se hvordan man reagerer på hormonstimulering. Da vi var ferdig med timen ble det konkludert med at det var sannsynlig mannlig årsak, og vi ble satt på venteliste på ivf, evt icsi hvis sædkvaliteten tilsier det. Pga mulighet for icsi måtte vi ta kromosomprøver og det tar visst 5 uker å få svar på. Det var ikke aktuelt å begynne prosess før svarene forelå. Tok også hiv- og hep status. Fra vi ble satt på venteliste i midten av januar er det en ventetid på 3-4 mnd. Da vil det for oss bli i april/mai. Lykke til fremover!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå