Gå til innhold

yasmine p-piller når man ammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har gått på cerazette, men har jo blødd nesten hver eneste dag:( var hos legen i dag, og han skrev ut en resept på yasmine og sa at jeg fint kunne bruke vanlige p-piller selv om jeg ammet. stemmer dette egentlig? synes det høres så rart ut..

lillegutt er 6 måneder, og jeg ammer ikke så mye lenger. han er rett og slett ikke interessert i pupp lenger. men litt amming blir det jo ..

flere som har hørt noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan ikke bruke yasmin når man ammer nei! Derfor man må bruke cerazette. Jeg likte heller ikke cerazette, så siden jeg fremdeles ammer, fikk jeg satt inn spiral, for det er vel det eneste unntatt cerazette man kan bruke.

Kopierte dette fra felleskatalogen:

Overgang i morsmelk: Kan innvirke på mengden av og endre sammensetningen på morsmelken. Små mengder med antikonsepsjonssteroider og/eller metabolitter kan utskilles med melken. Disse mengdene kan påvirke barnet. Bør ikke anvendes under amming.

Så gå tilbake til legen din og klag, og be han slutte å gi feilinformasjon! Det kan jo være skadelig!

Skrevet

Jeg har brukt yasmin når jeg ammet, fra gutten var 4 mnd til han sluttet å amme når han var 11 mnd. Det er marginalt lite som kommer over i morsmelken var min beskjed fra legen. Det kan senke melkeproduksjone, men det merket ikke jeg noe av. Jeg ville ikke ha carazette....fikk det tilbudt først.

Skrevet

På pakningsvedlegget står det at det kan påvirke barnet ved amming, og at man skal rådføre seg med lege før bruk.

Jeg synes liksom det er litt rart at han sa jeg kunne bruke det, men siden han er lege burde han jo vite sånn?! Han sa at grunnen til at man var forsiktig med p-pillebruk hos de som ammet er at det kan hemme melkeproduksjonen. Men siden sønnen min ikke er så interessert i pupp lenger, mente han at det ikke var noen fare.

Men jeg vil jo ikke ta pillene hvis lillegutt får i seg ting som ikke er bra for han...

bea80 & gullgutten: du merket ingenting på gutten din da du tok pillene eller?

Skrevet

Vel.. jeg ville IKKE brukt yasmin p-piller uansett jeg da... men det er kanskje fordi jeg etter å ha prøvd det nå sitter med ei jente på snart 5..

Skrevet

skjønte ikke helt det du skrev nå denice ... har du brukt yasmin og hatt dårlige erfaringer eller?

Skrevet

Ja, hadde i lang tid brukt Diane uten noe problem. Så mente legen jeg skulle bytte da.. til Yasmin.. og etter noen måneder satt jeg der da.. og var plutselig 3 måneder på vei...

Skrevet

Merket ingenting jeg;)

Men hvis han blir homofil, så vet jeg hvorfor.....mohahaha (kødda) ;);)

Har lest om mange her inne som har blitt gravide på de, men det har ikke jeg blitt.....som jeg vet om iallefall.;)

Skrevet

Jeg brukte yasmin i 5 år før jeg sluttet for å bli gravid.

Var veldig fornøyd med dem.

Etter fødselen prøvde jeg conludag og serazette, men slutter fordi jeg fikk så mye plager. Begynte på igjen på Yasmin da Ina var ca 8 mnd, ammet henne frem til nå nylig, sluttet da hun var 15 mnd.

Merker ikke noe forskjell på melkeproduksjon, men pillene virker ikke slik de gjorde før. Hjelper ikke på menssmertene, blør mye mer og hjelper ikke på vannet i kroppen heller.

Så jeg er litt skuffa nå, men kan jo være det bedrer seg nå som jeg har sluttet og amme og hormonene kommer tilbake til normalt.

Skrevet

hehe... hvis gutten vår blir homofil pga p-pillebruken min tror jeg sambo kaster meg ut av huset :P hans er så urolig for at lillegutt skal bli homo ;)

skulle det være at jeg blir gravid på yasmin er det ingen krise da, vi har uansett lyst på to tette.

Skrevet

ja, da skjønner jeg godt at du ikke er fornøyd med yasmin ... hvorfor ville legen at du skulle bytte merke hvis du var fornøyd med det du brukte da? merkelig..

Skrevet

så dumt at pillene ikke virker slik de gjorde før. men som du sier, det kan jo bedre seg når hormenene kommer tilbake til det normale.

men hva sa legen til deg om yasmin og amming? at det var greit eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...