Gå til innhold

Knurr og voff og det der!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor må menn ut hele tiden? Skal til en kompis og skal til hit og skal til dit!?

Så sitter jeg her og må ordne alt til fødselen selv. Masse som skal ordnes i og med at to boliger ble til en nå som vi flyttet sammen.

Han mener at han må være mye ute nå, for han får jo ikke gjort dette etter fødselen, men han kan jo ha disse vennene på besøk hos oss. Og jeg skal ikke tvinge han til å sitte hjemme hver eneste kveld fordi det er en baby i huset.. Og det verste av alt... Jeg var på besøk hos ei venninne og da ringte han etter 3 timer og lurte på om jeg ikke kom hjem snart for han savnet meg!!?

Og når jeg var ute en kveld lurte han på når jeg kom hjem, for han ville ut med gutta og hadde ikke barnevakt til barnet sitt så jeg avsluttet, takket for meg og dro hjem for han trengte meg jo.. (dørmattetendens, kanskje)... "Ære mulig"!!?

*fikk ut frustrasjon som sikkert er glemt i kveld når han holder rundt meg og sier han er glad i meg*:-)

• 10 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en dritt han er! Det går bra så lenge ting skjer som han vil, men hvis du får det som du ønsker så blir det et problem??? :s

Skrevet

Her er det bare å sette ned foten med èn gang, alternativt må du bare godta at deres samliv skal være slik med deg som må være hjemme og han som kan gå ut når han vil.

Ærlig talt, at han ikke får gått ut så mye etter fødselen så han må få gå ut før?! Hva med deg da? Særdeles egoistisk, men her er det jo også ditt Du kan jo gi ham beskjeden om at siden du måtte sitte inne i 9 måneder, forventer du at han holder seg inne med ungen nå de neste 9 månedene mens du er på besøk til venninner - og sjekke ansiktsuttrykket hans da!

Du måtte komme hjem fordi han trengte deg.... hah. Dette var jo kun for at han ikke giddet å sitte hjemme og ville ha deg til å gjøre det slik at han kunne gå ut. Har ingenting med at han trenger deg å gjøre.

Ja, du har fungert som dørmatte her, og han har tydeligvis sine metoder til å få deg dit han vil. Ved at han holder rundt deg og du glemmer alt høres det egentlig ut som at han har snurret deg rundt lillefingeren.

Hva med at han nå tar litt ansvar - og det må du kreve, ikke be om - og dere ordner det praktiske med boligene sammen. Når dere har lyst til å være sosiale, kan dere kanskje be venner over hos dere og gjøre dette sammen?

Mulig dette svaret ble veldig klar tale, men jeg ønsker deg virkelig det beste. Har sett slik ubalanse før i forhold - de fleste gikk i vasken til slutt. Det som preger de sunne forholdene som har holdt (som jeg har registrert rundt meg) er likhet, at man behandler hverandre med respekt og de samme reglene for begge og at ingen av partene har dørmattetendenser.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...