SusieQ Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Gutten min har bestandig hatt stramt tungbånd. Har en mistanke om at det var derfor jeg slet sånn med amming og såre pupper. Men når han nå er over ammeperioden, hvorfor klippe den da?
Blue Lady Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 De kan få vanskeligheter med å prate, å si enkelte bokstaver som R. Og som du sier ha vanskeligheter med å die (det hadde min sønn)
SusieQ Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. mars 2008 hvem burde man spørre om dette er noe før sønnen min da? Legen?
Blue Lady Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Jeg snakket med legen på helsestasjonen, men det var i forbindelse med 6 mnds kontrollen som man har med legen der, han klipte det der og da, det var desverre for sent til å få til ammingen. Men han klarer å si R hvertfall (vet jo ikke om han ikke ville klart det om han ikke hadde fåt det klipt)
rosa og en blå Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 eg var med legen i dag, og viste han tungebandet til lillebror på¨7 mnd.. han vil blir send til øre,nese hals. guten min hadde vist et lit uvnalig kort tungeband. og veldig tydelig hjerteformet tunge. -han har aldri klart å stikke tungen ut av munnen. -klarer knapt å spise grøt. En som eg er tante til, snakket ikke før han var 4 år.. då tok han mandlene, polyppane + klipte tunga. først då kom orda på rekke og rad.. eg tenker ogso at det å klippe tungebandet FØR de begynner å prate kan vel være greit. så klarer de å formulere seg frå deg 1 liksom... ??
rosa og en blå Skrevet 5. mars 2008 #7 Skrevet 5. mars 2008 eg ammet bare i en mnd.. det var fryktelig vond å amme og eg trodde eg hadde for lite melk fordi han bere skreik.. (NÅ tror eg det var pga tungen) Han vart mer fornøyd med flaska.. men han sliter og svetter når han drikker enda, blir fort rød i over hele hodet..
SusieQ Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 5. mars 2008 Gutten min er sent ute med språket sitt, så jeg har lurt litt på om dette har noe med tungen å gjøre. Når han var liten hadde han tydelig "sommerfugl" tunge. Det er bedre nå. Han klarer å slikke leppene sine. Skal i hvertfall være mere obs på det med den lille i magen. Ønsker ikke det samme ammeslitet som jeg hadde med første.
rosa og en blå Skrevet 5. mars 2008 #9 Skrevet 5. mars 2008 er han gammel? som sakt.. mitt tanta barn slet veldig.. sa bare et og et ord til han nesten fylte 4 år, då tok han alt, og tinga vart bedre.. men han slite på skolen og henger litt etter med små ting som lesing.
SusieQ Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 5. mars 2008 Han er 2 år og 9 mnd. Han prater dårligs av alle de på hans alder i barnehagen. Som du sier bare ett og ett ord. Har så vidt begynt å prøve litt mere.
rosa og en blå Skrevet 5. mars 2008 #11 Skrevet 5. mars 2008 jenta mi på 2 år sier 4 ord eller mer i lag.. eg hadde villa tatt han med til legen:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå