Gå til innhold

Herpes og fødsel. Zovirax piller..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått et utbrudd. Det er ikke det første så det er ikke farlig i forhold til fødsel, men kunne tenke meg å bli kvitt det før jeg føder pga at det er vondt.

Jordmor er ikke på helsestasjonen i dag og legen min tar ikke tlf så jeg hører med dere. Kan jeg ta piller når det er så tett opp til fødsel?

Kan jeg ringe føden og høre med dem?? Synes det virker litt masete.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal behandles hvis du har herpes-utbrudd når det nærmer seg fødsel, uavhengig av om det er ditt første utbrudd eller ikke. Behandlingen er for å unngå smitte til barnet. Og han kan jo smittes uansett hvor mange utbrudd du har hatt før. Dette er i alle fall det legen min sier.

Men jeg ville kontaktet lege/føden før evt oppstart uansett.

Skrevet

Hei!

jeg slo opp dette i den store kloke boken, og der står det at om det er førstegangsutbrudd, er det 10% sjangs for å smitte fosteret ved fødsel. Etter dette førstegangsutbruddet lager kroppen din antistoffer, som vil beskytte fostret i magen. Et sekundært kjønsherpesutbrudd under svangerskapet er ubehagelig, men ikke farlig for barnet, og du kan føde vaginalt.

MEN, står ingenting om hvilke medisiner du kan ta. Så jeg hadde helt klart ringt føden og spurt de om jeg var deg:)

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk begge to:) Jeg vet at barnet ikke smittes ved sekundært utbrudd. Men var litt usikker på om jeg kan ta piller. Jeg ringte legekontoret og de sa det var greit så da har jeg begynt på kuren. Greit å slippe den smerten i tillegg til alt det andre he he he

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...