Gå til innhold

Hjelp. Ikke festet lengre??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hos jordmor idag. Da jeg kom hjem så jeg at hun har skrevet at hodet er bevegelig. Det har vert festet i 4 uker.

Hun sa ingenting om hodet var festet eller ikke idag. men hun sa at han ligger langt nedi bekkenet.

Men han er vell ikke festet lengre? Så om vannet går må jeg legge meg ned eller?

Prøvde å ringe henne, men får ikke tak i henne. Kanskje ferdig for dagen. Hadde termin igår.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hodet trenger ikke være festet ved fødsel. Tror ikke det er noe å bekymre seg for :) Jeg har hørt at de kan være festet for så å sprette opp igjen.

Skrevet

De fleste har gått bort i fra at man skal legge seg ned hvis vannet går og hodet ikke er festet. Det er ihvertfall ikke vanlig ved det sykehuset jeg går til. Hvis du er usikker, så kan du jo bare ringe til sykehuset å høre.

Skrevet

Da jeg var på omvisning på sykehuset sa de at jeg måtte legge meg ned å ringe sykebil om ikke hodet var festet. Det samme sa jordmor som jeg går til.

Skrevet

det er viss abyeb er i seteleie at man skal legge seg ned har jeg fått beskjed om da. Om hode ligger ned er det ikke no å bry seg om. Men man får da beskjed om så mye forskjellig, ikke lett å vita hva ,man skal forholde seg til

Skrevet

Phu. Jordmor hadde bære skreve feil. Ringte først sykehuset. Ho æ snakka med sa at når hode hadde vært fæsta i en mnd, ska d normalt ikkje løsne igjen. Så ho sa æ måtte ringe jordmora mi privat å høre om ho hadde skreve feil. Å det hadde ho heldigvis gjort. Hodet er festet å han ligg godt nede i bekkenet. Så da kan æ puste lætta ut :)

Virveli- På sykehuset her må vi lægge oss ned om ikkje hode e fæsta.

Skrevet

Min hadde festet hodet litt i 5 uker før det løsnet igjen... Så selv om det ikke er vanlig så skjer det.

Jeg har fått beskjed om å gå rett til bilen og legge setet bakover på vei til sykehuset, om vannet skulle gå. Og ringe så de har rullestol klar når jeg er fremme.

Skrevet

Det spiller jo ingen rolle hvilken vei babyen ligger hvis den ikke har festet seg i bekkenet. Problemet er jo at navlestrengen kan komme i klem i "dragsuget" da vannet går. Det kan jo skje uansett hvilken vei babyen ligger. Jeg fikk for øvrig også beskjed om å ringe føden med en gang hvis vannet gikk og jeg ikke hadde fått bekreftet at hodet hadde festet seg. Så skulle de ordne med ambulanse til meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...