Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før jeg ble gravid fikk jeg påvist en ganske stor cyste på høyre eggstokk.Det ble ikke gjort noe spesielt med den da!Gyn mente på at det var ikke noe farlig,men det som gjør meg litt urolig er at den var ganske stor altså.Kan det gå hull på den nå i graviditeten?Legen sa at hvis den ikke ble vekk å ble større kunne det bli snakk om å fjerne den..

*gulp* Er litt nervøs jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har vert plaget med cyster nå i noen år. va på ul før jeg ble gravid og da va de på ca 4cm i diameter, ikke vet jeg om det er stort eller ikke. men jeg fikk beskje om at di ville sprenges ved vær mens ves ik måtte de fjerne de.

men har vert på ul tre ganger i løpet av svangerskapet og de har nå ikke sakt noen om de. så regner med at de er borte:)

men synes du skal snake med jordmor om det, har lest en plass at de kan framkalle tirlig fødtsel...

men tror ikke det er noe å være nervøs over, det går nok bra:)

Skrevet

Takk for svar!!

Har vært på en del ul jeg også,men har liksom glemt hele greia.Kom ikke på det før idag!Da begynte jeg å tenke litt på det..Tenkt hvis det går hull på en hva skjer da liksom!? kan jeg risikere å begynne å føde...Skal på ul på mandag så da skal jeg jaggu høre med han hva han sier!

Blir bare så bekymra,tenker masse skummelt;)

Skrevet

Syntes det var rart legen din snakka om at den måtte fjernes...

Jeg har selv hatt cyster på eggstokkene, opptil flere, store og små. Var mye plaget med at det gjorde veldig vondt når de sprakk. Og de ble ikke borte, bare bygde seg opp igjen. Fikk resept på Diane p-piller, og de skulle ta knekken på cystene. Og det gjorde de og! Gikk på de i 3 mnd og de kom ikke tilbake... Diane er en p-pille som ikke bare er p-pille. Har blandt annet brukt de tidligere mot uren hud og mens-smerter.

Skrevet

Han sa at hvis det var vann cyster ville dem nok forsvinne av seg selv.Sprekke litt å så forsvinne,ellers som hos deg å skikkelig sprekke!!:) Hehe..Ble litt redd for det da,men han sa det slik ja,at i noen tilfeller måtte man "fjerne" dem!Har ingen erfarning på området i det hele tatt,så derfor er jeg litt bekymret.

Skal til samme legen på mandag,så da skal jeg spørre skikkelig slik at jeg for bekrefta/avkrefte litt av det jeg lurer på!Dumt å bekymre seg sånn.Blir litt nervevrak!!:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...