Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 bromyalgipasienter!! I dagens samfunn så er en stor del av de uføretrygdede rammet av denne tilstanden, som egentlig ikke har rot i vitenskapen til å omtales som sykdom, men heller en udefinerbar psykosomatisk lidelse som innen legevitenskapen rett og slett betyr at dette er kun noe pasienten innbiller seg!! Kriteriene for å få gjennomslag med såkalt punktdiagnostisering for å få denne såkalte diagnosen kan bestilles på legekontoret hos deres fastlege! Det som er mest irriterende er at diagnosen som egentlig ikke er noen diagnose blir akseptert av myndighetene som en sykdom og hvor de som er rammet blir uføretrygdet uten noen form for behandlingstilbud eller et tilbud på lang sikt! I bergen så har det blitt opprettet en egen "hypokonderklinikk" som har hjulpet mange til å gi slipp på denne såkalte løse diagnosen, burde ikke dette også blitt et tilbud hos alle som har fått "diagnosen" før eventuell uføregrad ble vurdert? Ikke krangleinnlegg:-)
Huldretuss Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Jo, alle burde få dette tilbudet. Tror ingen blir spesielt friske i kropp og sinn av å være uføretrygded.
Ulme Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 Jeg leste nettopp ett innlegg på Ris og Ros hvor du hevder at du ikke hetser andre. Her kaller du en hel pasientgruppe "jævla". Er det ok? Er det så vanskelig å rette seg etter beskjeder du får fra de som driver nettstedet?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Hør her tjukka at pell deg tilbake til Ris og Ros å start din egen tråd hvis du har problemer med ordene her inne!! Tipper forresten det er du som er slugga som fyller opp klagekassa til DiB:-) Dessuten er "jævla" egentlig et positivt ord, patetiske kjerringkrek der du er:-)
Ulme Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 Du hevder deg selv ved å være stygg i kjeften og kalle andre diverse ting. Fattigslig.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 Og du hevder deg selv ved å bare være så stygg at du er mer opptatt av ordene i debatten enn temaet:-) Kanskje du lider av noen komplekser??? bare til opplysning:-)
Ulme Skrevet 5. mars 2008 #7 Skrevet 5. mars 2008 Der gjorde du det igjen. Jeg har ikke komplekser. Jeg finner det bare interressant at du ikke klarer å rette deg etter de beskjedene du får om hvordan man oppfører seg på denne nettsiden. Det er jo nettopp ordene du bruker som er problemet, ikke temaene.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 5. mars 2008 #8 Skrevet 5. mars 2008 Blir man hypokonder av å få diagnosen fibromyalgi? Er ikke hypokondri også en diagnose? Får man fibromyalgi av å være hypokonder kanskje? Hva er punktdiagnostisering forresten? Jeg er nysgjerrig. Må spørre, vet alt for lite om dette rent bortsett fra at vi har en noget mystisk nabo med diagnosen fibromyalgi. Må si jeg syns dama er frisk til å være så sjuk nemlig.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #9 Skrevet 5. mars 2008 Du har masse med komplekser ser jeg:-) Når du er ute med tunga for å sleike sympati eller anerkjennelse med å ta over oppdragelsen på meg, så sliter du mere enn jeg trodde tjukka!! Greit at du ikke vet hva fibromyalgi er for noe!! forteller egentlig bare at du er for dum til å være inne på denne tråden:-) jeg skrev jo faktisk at dette ikke var en krangletråd, men du har jo allerede klikka mentalt her inne:-)
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #10 Skrevet 5. mars 2008 Jeg får komme tilbake til det senere, ble for opptatt med den verbale høna lengre opp i tråden her som har masse med komplekser:-) ungene skal på skirenn, så da må jeg dra:-)
Ulme Skrevet 5. mars 2008 #11 Skrevet 5. mars 2008 Se hva du vil kjære deg... Oppdra deg nytter ikke. Du vet..gamle hunder osv. Hadde det vært bedre om jeg startet en egen tråd om oppførselen din kanskje? Fibromyalgi gidder jeg ikke diskutere med noen, for jeg vet for lite om det. Sånn er det med den saken. Hva legger du til grunn for at jeg har klikket mentalt her inne? Jeg registerer forresten at du ikke svarer på spørsmålene mine. Ikke uventet.
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #13 Skrevet 5. mars 2008 Fibromyalgi er gammalt nytt,nå er det ME som gjelder...må bytte navn på disse psykiske lidelsene som noen på død og liv må få til å være reelle fysiske plager!!!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #14 Skrevet 5. mars 2008 Du plages av yppertkomplekset tjukka, å hiver deg på mine innlegg for at du vil ha verbal underkuing... nasty kjerringkrek der du er:-) Start heller en tråd som tar opp det temaet du etterspør om min språkføring her inne, så muligens du får med deg noen "anonyme" rævsleikere som også lider av komplekser og som klikker mentalt bare de ser nicket mitt:-)
Ulme Skrevet 5. mars 2008 #15 Skrevet 5. mars 2008 Der gjorde du det jammen igjen! Er det opphissende for deg å kalle andre stygge ting? Må være noe i den gaten. Får se da vet du, om jeg gidder å lage en egen tråd om oppførselen din. Jeg var bare ute etter svar på hvorfor du ikke retter deg etter beskjedene du har fått fra de som styrer her. Brukte denne tråden som eksempel. Svar fikk jeg dog ikke.... Ha en fin dag.
Huldretuss Skrevet 5. mars 2008 #16 Skrevet 5. mars 2008 Trodde fibromyalgi var en typisk "kvinnesykdom"? ME rammer både kvinner, menn og barn...
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #17 Skrevet 5. mars 2008 Nå er menn blitt flinkere til å klage og da må man konstruere et nytt navn siden fibromyalgi før var forbeholdt kvinner.Misforstå meg rett altså,tror folk er ærlige om at de er syke...men disse lidelsene er psykosomatiske.
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #18 Skrevet 5. mars 2008 Siterer deg litt opplysningen........... *Jeg finner det bare interressant at du ikke klarer å rette deg etter de beskjedene du får om hvordan man oppfører seg på denne nettsiden. Det er jo nettopp ordene du bruker som er problemet, ikke temaene.** ---------------------------------------------- Dette står når du kommer inn på kranglesiden: Er du sint? Kjenner du hormonene koker? Her kan du skrive inn dine frustrasjoner med nick eller som anonym. Du kan ikke legge ut personopplysninger eller skrive innlegg som angriper brukere direkte med nick , og må følge de norske lover, men ellers kan du krangle i vei her :-) Ps. Du går inn på eget ansvar! Ikke svar på innlegg som du mener bør slettes. ------------------------------------------------ Har du noen gang vurdert om Yppert lider av mye hormonkoking eller frustrasjon...................?=)
Huldretuss Skrevet 5. mars 2008 #19 Skrevet 5. mars 2008 Tror også disse lidelsene er psykosomatiske. Har jobbet litt med ME, og skjønner ikke hvorfor motstanden mot det psykosomatiske er så stor. Det gir jo et bra utgangspunkt for behandling. Kjenner en del med ME, og felles for disse er at de stille ekstremt store krav til seg selv, og har store ambisjoner. Ikke rart de blir utslitt...
Ulme Skrevet 5. mars 2008 #20 Skrevet 5. mars 2008 Hva er poenget ditt, **Angelica**? Jeg viste til ett innlegg på Ris og Ros.
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #22 Skrevet 5. mars 2008 På hypokonderklinikken behandler de hypokondere (de med helseangst) og ikke fibromyalgipasienter (ofte somatiseringslidelse), det er en vesentlig forskjell der.
Ulme Skrevet 5. mars 2008 #23 Skrevet 5. mars 2008 Ris og Ros. Hva er det med dere som ikke kan svare på spørsmål?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #24 Skrevet 5. mars 2008 Hør her late kjærring!! at det er du som ikke kan lese og spørsmålene dine ligger på et barnslig lavmål som ikke er mulig å svare på:-) Er ganske sikker på att du har forvilla deg inn på feil forum vennen:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå