Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min tisser seg ut hver natt (dvs. hver morgen), og våkner med vått laken og pysj. jeg blir gal av å vaske sengetøy hver dag! Bleiene holder ikke, jeg har forsøkt å bytte til større størrelse, men det hjalp ikke. hun våkner så tidlig (halv seks/seks) at jeg rekker ikke å komme henne i forkjøpet, og vil helst unngå å måtte stå opp hver natt kl fire for å skifte bleie (nå som hun endelig har begynt å sove uavbrutt). Hun er litt over to år.

Er det noen som har vært ute for samme problem? Noen gode råd der ute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har også slitt med vedlig våte bleier på natta, men dette ble bedre da vi skifta bleiemerka - fra Libero til Pampers (trusebleier)

Skrevet

Har hatt en del problemer med det samme. Hos oss har det ikke blitt våte laken siden vi startet litt dotrening. Nå tisser hun i do hver kveld før hun legger seg. Hun begynte med det for kanskje 2 uker siden. Jenta vår er 2 år og 1 mnd.

Skrevet

Dette er gjerne siste utvei, det var det også for meg, da det muligens er litt klumpet og ubehagelig. Men det fikk vertfal slutt på problemet for meg, og hs sa det var bedre for sønnen min enn alternativet da han sliter med sår hud og urin på halve han gjorde ikke problemet bedre.

Komme til poenget he he....

Jeg bruker pampers nr. 5 (active fit) og libero nr.6 (truse) på ham om nettene. Altså truse bleie oppå bleie som gjør at bleia sitter godt og den ytterste bleie tar vertfal opp det som evnt. kommer ut fra den innerste bleia. Jeg har ikke måtte skifte en gang pga lekking etter dette. Men vet ikke om det fungerer like godt for alle da. Syns kanskje det er verdt et forsøk!?

Skrevet

hadde det ånn en stund også, kan ikke bruke trusebleie lenger. det som holder her er libero 15-30 kg.

Skrevet

Hei

Prøv å ikke gi så mye drikke like før sengetid, og for vår del har det hjelpt å skifte bleien når vi legger oss. Han våkner ikke av at vi bytter bleie på han i sengen. Selv om bleien ikke er full da, så er det i alle fall mer plass til det som kommer i løpet av natten.

Skrevet

Kladd eller tisselaken i senga. :) Sparer iallfall litt vask.

Bleieskift etter noen timer (i 23-24-tida, når vi voksne legger oss).

Skrevet

Her har jeg kjørt en test. Hadde ikke trodd at det skulle være problemet, men her er det:

Melk! Ikke gi melk til kveldsmaten. Gutten min tisser seg ut hver gang han får melk til kvelds, om det så bare er et 1/3 glass. Han kan fint drikke en hel tutekopp med vann før han legger seg, uten å tisse seg ut, men får han bittelitt melk, så tisser han seg ut.

Har prøvd frem og tilbake i lang stund, og det slår aldri feil.

Mulig det ikke er det som er problemet hos dere, men kanskje verdt å prøve om hun får melk til kveldsmaten ?

Skrevet

Vi rykket opp til største størreselsen på Libero, den som nå heter 7 (15-30 kg tror jeg).

Når han har body utenpå så holder bleia godt på plass og han blir aldri våt.

Skrevet

Vi har akkurat samme problemet..pass på at hun ikke drikker for mye før hun legger seg om kvelden også har vi kjøpt en str større i bleier også som vi bruker utenpå den vanlige..Altså han bruker 13-20 kg up&go i libero til vanlig men så har vi kjøpt 16-26 kg up&go også som han bruker over den andre på natten...da holder han seg tørr:)

Skrevet

Pampers active fit (største modellen) tar i mot alt her i gården! Full til bristepunktet, men renner ikke over.. (hvis vi har hatt den på rett da) Den bleien er best i test også,, Vi bruker trusebleie på dagtid.. (ikke bhg da)

Skrevet

Hadde samme problemet med snuppa. Har eksperimentert litt og gitt melkeflaska (soyamelk før natta) ca 1 time før legging. Byttet fra varm melk til kald, da hun som regel drikker mindre.

Løste problemet her i huset!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...