Gå til innhold

Nedpress, eller...?! (noe detaljert)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innimellom har jeg pulserende tak/"smerter" bak nederst i ryggen. Dette går over etter kanskje tjue sek.

Jeg har de siste dagene en følelse nå av at jeg kjenner noe trykke mot endetarmen, det føles trangere der bak. Må også på do (nr.2..) flere ganger daglig og det er nærmest diare.. Når jeg sitter føles det som om jeg har blitt mer utvidet også :-S

Har noen samme erfaringer?! Håper å høre at joda, nå er det ikke lenge til fødselen er i gang, hehe! Har forresten termin imorra.

Jeg har hørt mye om nedpress, hvordan føles det....?! Er dette noe som skjer når hodet festes eller mot fødsel?!

Hmm...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok slik som du beskriver det ja! Du har ikke kjent at det stikker litt i skjeden eller at det bare føles som hodet presser seg litt ned da? Evt. at du er ømmere i bekkenet, på skambenet osv?

Er vel vanlig å tømme seg litt oftere også ja..

Men ja, du kan kjenne nedpress etter hodet har festet seg ja!!:)

Skrevet

Jo, når du nevner det :)

Både stikking og det er ømt...!

Skrevet

Kroppen forbereder seg nok på fødsel. Veldig vanlig at en må tømme tarmen. Høres ut som masrier du har med smertene i ryggen. Min fødsel startet med masrier, vannet gikk ikke før babyen kom ut.

Nedpress hadde jeg masse av og det var skikkelig press nedover fødselskanalen. Kjente at babyen presset på liksom;)

Sikkert ikke lenge til riene tar seg opp, de trenger ikke bli regelmessige før etter en tid... Høres ut som det ikke er lenge igjen.

Masse lykke til:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...