selfangerkjerringa Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Jeg kjenner to småtroll som har fått klipt tungebåndene. Jenta var bare noen uker, gutten rundt halvåret. Hos begge ble det foretatt uten narkose. Er litt usikker på om det ble gitt lokalbedøvelse hos gutten, men begge to fikk gjort det raskt og greit - og mamma'n hadde større smerter enn barnet
rosa og en blå Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. mars 2008 hehe.. ja den er eg enig i du!! men lika ikke narkose...han er jo veldig urolig, vill ikke likke på rygg, umulig å få se inni munnen. menkorlies vika lokalbedøvelse? blir barna slappe då?
selfangerkjerringa Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Tror neppe det blir gitt narkose for et så lite inngrep som tungebåndsklipping. Husk at narkosen innebærer en viss risiko også, særlig for så små barn. Det er mindre risikabelt å bare blåholde ungen fast de par sekundene det tar å klippe. Lokalbedøvelse virker bare lokalt, ikke på sentralnervesystemet. Dvs får du lokalbedøvelse i arma er det arma som er bedøvd - ikke evnen til å sitte i ro dessverre.
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 Men dersom ungen er veldig urolig og stressa kan han kanskje få noe beroligende først.
♡Anniken&Andreas gullet♡ Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 Sønnen min fikk klippet tungebåndet. Dette ble gjort da han var ett par dager gammel, vel og merke. Men det de i hvertfall gjorde var å ta en saks, og klippe det tvers over. Så var det gjort. Regner med at de gjør det på samme måte, med evt lokalbedøvelse som nevnt. Setter da sikkert en sprøyte under tungen. Hvis de i det hele tatt setter lokalbedøvelse. Det hele er over på 10 sek. altså klippingen. Men kan jo ta litt tid da, hvis han ikke sitter rolig;) Ellers tror jeg ikke det er så vondt, det blør litt også svir det. Svir rimelig bra, da jeg selv har greid å ryke litt av mitt, da en dro meg i piercingen. Men vondt er det som sagt ikke, svir og er litt ømt i ettertid. Lykke til=)
Bærta å babyn Skrevet 5. mars 2008 #7 Skrevet 5. mars 2008 Det er ikke vondt å få klipt tungebåndet, gjorde det når jeg var 7 år, trur sprøyta til bedøvelsen er vondere..
rosa og en blå Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 5. mars 2008 takk for svar:) alt nytt er jo litt skummelt
Joikaboll@ Skrevet 5. mars 2008 #9 Skrevet 5. mars 2008 Gjorde dette på Tævan da han var 6 mnd gammel han fikk ingen bedøvelse. Satt i fanget mitt, jeg holdt armer, bein og hodet mens legen klippet tungebandet. Var gjort på 5 sekunder. Kan være greit å ha med litt kald drikke å gi rett etterpå da det blør en del. Og la den peneste genseren være hjemme så du slipper blodsøl på den. Med tassen var vi litt mer oppmerksomme så han klippet tungebåndet rett etter fødsel.
@stronauten med 3 små Skrevet 5. mars 2008 #10 Skrevet 5. mars 2008 Gjorde det for en mnd siden på min 9 mnd gamle gutt. Han satt på fanget mitt, legen smurte litt bedøvelse på med en pensel og klippet kjapt. Gutten merket ikke engang at han klippet, så det gikk veldig bra. hostet opp litt slim og blod og så var det over! Veldig enkelt og greit for vår del!
rosa og en blå Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 5. mars 2008 mener betryggende å lese.. hihi.. ja okej.. det virker vist ganske greit.. .legen sa at han he vist litt skjeldent kort tungeband.. og tunga er veldig hjerteformet, so han skulle få time snart siden han sliter med maten..
SusieQ Skrevet 5. mars 2008 #13 Skrevet 5. mars 2008 Kan jeg spørre hvorfor de klipper tungebåndene??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå