Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 17+5 i dag og hadde sf-mål på 19 cm, alstå rett over det grønne feltet. Ikke veeeldig høyt, altså, men klart utenfor normalen. Husker jeg hadde generelt høyt sist gang også, men aldri utenfor det grønne feltet. Blir spennende på ultralyden til uka, er veldig siker på terminen, så de bør ikke endre mye der.

Hva betegnes som FOR høyt SF? Og hva kan det tyde på?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Jeg ligger over det skraverte feltet og har gjort det hele veien. Vesla i magen er helt normal. Siden du alt har fått 1 barn så er det også veldig normalt at sf-målet er noe høyere denne gangen :-)

Skrevet

Jepp, jeg signerer den! :) Jeg var på jordmoren på tirsdag (19+1) og da lå sf-målet mitt på 20 cm, godt over det grønne feltet. Jeg ble faktisk sendt på ekstra UL når jeg var i 15. uke pga sf-målet mitt for å sjekke om det ikke var tvillinger. (puh, det var det ikke...)

Men jeg fikk vite med moren min at hun også lå langt over når hun gikk gravid, så det er vel bare genetisk at kvinnene i familien vår bærer høyt. Trenger ikke å bety at babyen er ekstra stor, bare at vi bærer livmoren høyt i forhold til normalen. :)

Skrevet

Jeg ligger ett stykke over det grønne feltet pga. mye fostervann!

Skrevet

Jeg var hos Jordmor idag og er 23 uker idag. SF-målet mitt lå på 28 og det "skulle" ligget på rundt 20. Jeg er førstegangsfødende, og vi er sendt på ekstra UL i morra for å sjekke det ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...