Sikkertforgammel Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Merkelig... Hvordan kan man da vite om man har nok "jern"? Jeg har ikke blodprøvesvarene her, så vet ikke hva jernlageret mitt ligger på i utg.punktet. Var hos jm i uke 12-22 (da ringte jm og fikk de "viktigste" bl.pr.svarene, hiv neg-rubella påvist osv) Var nå igjen på ktr uke 25. Men hun har aldri tatt hb på meg. Går ikke til lege i mellom. Kun jm. Glemte å spørre henne i dag på ktr... Kan jeg ringe sykehuset i Tromsø, der blodprøvesvarene mine ligger å høre med de? De har vel taushetsplikt, så får vel ikke vite det der heller.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Blodprøver som er tatt skal du selvølgelig få svar på,men jm tar ikke blodprøver,så det er jo en av årskane til at de anbefaler lege og. Blodprosent kan være bra når en begynner svangerskapet,men kan gå kraftig ned i løpet av det,så det er å anbefale å ta en tur til lege også.
Sikkertforgammel Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. mars 2008 Ok, men da får jeg bestille en legetime for hb da =) Kanskje jm kan ringe å få resten av prøveres. mine? Evt få dem sendt ned?? Trodde man skulle oppbevare de sammen med helsekortet? Det har jeg alltid gjort før hvertfall.
Mammaen til Turid Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 jordmor måler hb, for det er vel bare et stikk i fingeren vel..? det har hun ihvertfall gjort på meg... jordmor sjekker det samme som hos lege, hb, blodtrykk, urin, vekt og fosterlyd..
Sikkertforgammel Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. mars 2008 Min jm tar ikke sånn hb... Tror jeg hvertfall. Ikke gjort det på meg, og jeg er 25 uker på vei. :S
simba>>>3gutter Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 Jeg var hos gyn på ktr i dag og tok heller ikke Hb, ike noe problem sa han når ha så igjennom prøvene, da tar vi det bare neste gang om 6 uker hvis du ikke føler at veldig sliten og slapp . jeg er i uke 27+5 i dag.
Frøken Tredjegangs Skrevet 5. mars 2008 #7 Skrevet 5. mars 2008 Det er vanlig å måle HB første kontroll, og deretter i uke 28.
Mammaen til Turid Skrevet 5. mars 2008 #8 Skrevet 5. mars 2008 har målt bortimot på hver kontroll jeg, ser jeg... men det kan være fordi jeg ligger i grenseland til lavt...? (på første var det 12,7 og nå på siste var det 11,6...)
Sikkertforgammel Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 5. mars 2008 Hm... Jeg hadde hb 12,5 i uke 12. Siden da har jeg ikke målt. Med mine andre unger har jeg måtte starte med jern i uke 25-28. Bare derfor jeg tenkte det var lurt å sjekke snart...
volvo-mamma Skrevet 5. mars 2008 #10 Skrevet 5. mars 2008 du kan når som helst stikke innom legekontoret og levere urinprøve og måle hb trenger ikke time...om det skulle være noe i forhold til prøvene vil du komme til hos lege selv om du ikke har time Og jern innholdet eller lagere ditt trenger ikke slå ut på hb fordi at hb = blod prosent. så om du lurer på om du har nokk jern må du ta en blod prøve som blir sendt inn til labratorium. dette kan du be om på labratoriet selv, de skal ikke krangle på det Lykketil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå