Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Noen av dere som har opplevd å ha en mensenliknende blødning tidlig i svangerskapet, altså blødd i noen dager etterhverandre, som det har gått bra med? Var hos legen idag, og skal på ultralyd til fredag, men jeg spør for å kanskje få opp motet mitt litt etter at det har sunket betraktelig disse dagene..:S
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 har blødd kraftig i uke 5, uke 7, og uke 13... er nå i uke 25...
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 Jeg hadde noen tilfeller av blødninger i starten (sånn mellom 5 og 8-9 uke), kunne blø litt friskt og så "hang det igjen" mørkere blod og blodrester i noen dager etterpå. Men det har gått fint, er 23 uker nå og tulla sparker i alle retninger mens jeg skriver dette Sunn og frisk og fin, ingen problemer så langt. Var også til utredning for småblødninger før og etter mens like før jeg ble gravid, så det kan vel ha noe med det å gjøre for min del (hadde småblødninger daglig i en uke før og etter mens, skikkelig slitsomt i lengden). De mente jeg rett og slett trengte et lite "hormonsjokk" for å få ting på plass igjen (og det ordna jo naturen selv, så da slapp jeg p-piller).
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Hei Jeg fikk mens 5 dager for tidlig, men den var mye mindre enn min vanlige mens så jeg fikk mistanker om at jeg var gravid.. og det var jeg I uke 9 kjente jeg en dag at jeg var litt uggen i magen, og ikke mange timene etter hadde jeg en bløding. Kom blod i doen og på papiret. Gikk på toalettet noen timer senere og da var det litt blod på papiret og det falt en klump i do.. Ikke som valig koagulert blod ved mens, men en nesten blodfri klump. Bler helt fra meg av engstelse. Hadde time til Gu en uke senere så jeg var innom legen min og tok en hcg test. Grunnen ar at jeg ikke ble prioritert til GU fordi jeg ikke hadde smerter. Testen viste ett veldig høyt hcg nivå så det var gode sjangser for at det ikke var en SA. Noe legen min trodde det kunne være. Men På Gu fant de en sprell levende bebis Og ingenting som tydet på at noe var galt i livmoren. I uke 11 hadde jeg en kraftig styrtblødning. Den kom uten forvarsel og truse og bukse ble helt dynket med blod... løp på toalettet og da kom det så mye blod at det hørtes ut som om noen helte ett glass med blod i do.. Dro på legevakta og måtte avvente pga uteblivende smerter. De mente det kunne være ett blodkar som hadde sprukket. Noe som gjør at det kommer masse blod på engang. Var inne til fast legen min uka etter og fikk høre fosterlyden Fortsatt fantes det ett hjerte som banket av full styrke i magen min Hadde også en ny blødning i uke 13 ca.. Kontaktet legevakta og de sa jeg måtte ringe sykehuset. Der sa de at jeg skulle komme dagen etter for en eventuelt utskrapning.. de trodde det var gått galt da pga av alle blødningen jeg hadde hatt. Men på sykehuset bekreftet de igjen ett sprell levende foster Og ingenting som tydet på noe galt, og de kunne ikke fortelle meg hvorfor jeg hadde disse blødningene. Hadde også en minimal blødning i uke 20 hvor jeg da ble bedt om å komme på øyeblikkelig hjelp på sykehuset. Der fant de ut igjen at alt var bra Pga av alle blødningene har jeg mer eller mindre vært sykemeldt 100% fram til nå, uke 24. Dette ble litt langt og detaljert .. Men håper det kan være til noen trøst. Blod trenger ikke nødvendigvis være at ting går galt. Men det må og skal sjekkes opp. Lykke til og håper alt står bra til med deg og bebis
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 ja jeg blødde tidlig i uke 5 eller no. Er i uke 18 nå. Krysser fingre for deg. Det er så fælt å ha det sånn. Lykke til Og husk, hvis det skulle gå galt så er det noe så alvorlig feil med fosteret at det ikke vil leve opp uansett.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 ÅÅh, tusen takk for beroligende ord Det hjalp litt på formen kan dere si Sammen med blødningene har jeg sånne murringer, vet ikke om det er mensmurringer eller det at livmora vokser.. Men skal bli godt å komme på UL og kanskje se at det er noe der inne da... Igjen, tusen takk!
togutter-08og10 Skrevet 5. mars 2008 #7 Skrevet 5. mars 2008 Ikke for å skremme deg, men jeg hadde blødninger første gang jeg var gravid og da endte det i xu. Graviditet utenfor livmor. Fikk akutte smerter og måtte på sykehus i blålys, 1,8 l blod i buken når jeg ble operert, nesten 2 timer senere. Så får du akutte smerter så oppsøk legevakt med engang. håper ikke det gjelder deg da, lykke til.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #8 Skrevet 6. mars 2008 Hvordan blødde du da? som en vanlig mens? ikke kjent noe til noen smerter, annet enn murring. men nå da jeg var på do, så jeg det var en klump i bindet (sorry detaljer) med ganske god størrelse på, så det kan jo ha vært spira.. vet jo ikke.. men uansett får jeg svar imorra:) da ser de vel evt om det er en exu? de får jo se egglederne også på UL så.. nei får bare vente å se bare å prøve på nytt om det er tomt der inne ialelfall! og jeg mener VIRKELIG ikke å bagatellisere dette, om det er noen som føler seg støtt. det er virkelig ikke meningen..
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #9 Skrevet 7. mars 2008 HI her... Var på UL idag og der så de ingen tegn til noe foster/embryo, så da har jeg sannsynligvis ikke vært gravid igjen. Enten det, eller så har jeg rett og slett mistet, uten smerter.. Men da prøver vi igjen og satser på spiren sitter om ikke altfor lenge! Takker mye for alle svar!
volvo-mamma Skrevet 8. mars 2008 #10 Skrevet 8. mars 2008 Vet ikke om du leser dette men jeg mistet i AUGUST uten å vite at jeg var blitt gravid , og ble gravid igjenn i SEPTEMBER er nå i uke 25 og babyen er frisk å fin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå