Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen av dere som har opplevd å ha en mensenliknende blødning tidlig i svangerskapet, altså blødd i noen dager etterhverandre, som det har gått bra med?

Var hos legen idag, og skal på ultralyd til fredag, men jeg spør for å kanskje få opp motet mitt litt etter at det har sunket betraktelig disse dagene..:S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg har hatt en del brunlig utflod ( gammelt blod ) fra uke 8 ca. For en uke siden blødde jeg ganske mye. På mandag så vi et sprell levende foster på UL. Jeg er i uke 13. Så her har det gått bra :)

Har du smerter? Blør du klumper? I hvilke uke er du?

Lykke til. Ikke uvanlig med blødninger tidlig i svangerskapet.

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Søsteren min hadde vanlige mensblødninger de første tre månedene, og ble derfor ikke klar over at hun var gravid før godt ut i andre trimester. Jeg har lest om mange andre som også har hatt blødninger i svangerskapet uten at de har mistet. Det trenger slett ikke å bety at noe er galt.

Om du likevel skulle komme til å miste, så trenger ikke det å være verdens undergang, selv om det er veldig skuffende. Jeg har mistet to ganger, og er nå gravid for tredje gang etter utredning. Vi kom oss greit gjennom det, og har i dag et enda bedre og tettere forhold som en følge av hva vi gjennomgikk sammen.

Jeg håper det går bra med deg, og krysser fingrene for det!

Klem fra

Skrevet

Hei dere!:)

Må begynne med å takke for svar:)

Til deg to over her, jeg blør som ved en lett mens, litt klumper i blodet (bruker kun bind siden jeg ikke helt vet hva det er som skjer). Har ikke smerter, annet enn murringer der nede..

Og til deg, tallulah, er så enig med deg:) Er ikke verdens undergang om jeg skulle miste. Har mistet en gang før så vet hva åssen det er. Dritkjipt, men jeg vet det mest sannsynlig er noe alvorlig galt med den lille, og at det bare egentlig er det "beste" for alle, skulle det skje. Blir overlykkelig om jeg kommer til UL og ser at den lille er der inne, og at den vokser som den skal. Men gjør den ikke det, vet jeg iallefall at jeg blir lett gravid. Eneste som gjelder er å holde på det..

Har også en heeeelt utrolig samboer som støtter meg hundreogfemti prosent, og som er så tålmodig med meg hele tiden. Tilogmed når jeg kommer med hundreogørten forskjellige teorier på "hva det kan være" og sånne ting. Er så heldig!

Men, jeg håper på det beste og at UL'en til fredag kan gi meg et fint svar.. Takk for gode ord begge to iallefall:)

Klem tilbake fra meg:)

Skrevet

Hadde mensen som vanlig de første mnd :)

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

En liten hemmelighet i maven,

Jeg er så glad for at du også vet at det ikke er verdens undergang! Folk reagerer på forskjellige måter på noe slikt, og jeg mener slett ikke å underminere noens sorg ved å si det.

Den første gangen jeg mistet begynte jeg å spotte forsiktig i uke 6/7, og blødde mer dagen etter. UL viste bare en tom fostersekk, og vi har senere tenkt at det sikkert var en BO (Blighted Ovum- uten noen fosteranlegg). Jeg hadde ikke store smerter, eller klumper i blodet som kom ut. Det var som ved en vanlig mens. Vi ble veldig skuffet, men da vi kom hjem så vi på nyhetene at en kjent person hadde omkommet. Omstendighetene rundt dette var så triste at jeg gråt mer for vedkommende enn meg selv, og innså at vårt tap egentlig ikke var så stort. Jeg tenkte som deg at vi i hvertfall ble lett gravide, og var takknemlig for alt det andre vi hadde i orden.

Jeg ble glad for å lese at du har en så fantastisk samboer! Det er det beste utgangspunktet for å håndtere en vanskelig tid på en sunn måte,- uansett hva utfallet blir for dere denne gangen.

Jeg hEn liten hemmelighet i maven,

Jeg er så glad for at du også vet at det ikke er verdens undergang! Folk reagerer på forskjellige måter på noe slikt, og jeg mener slett ikke å underminere noens sorg ved å si det.

Den første gangen jeg mistet begynte jeg å spotte forsiktig i uke 6/7, og blødde mer dagen etter. UL viste bare en tom fostersekk, og vi har senere tenkt at det sikkert var en BO (Blighted Ovum- uten noen fosteranlegg). Jeg hadde ikke store smerter, eller klumper i blodet som kom ut. Det var som ved en vanlig mens. Vi ble veldig skuffet, men da vi kom hjem så vi på nyhetene at en kjent person hadde omkommet. Omstendighetene rundt dette var så triste at jeg gråt mer for vedkommende enn meg selv, og innså at vårt tap egentlig ikke var så stort. Jeg tenkte som deg at vi i hvertfall ble lett gravide, og var takknemlig for alt det andre vi hadde i orden.

Jeg ble glad for å lese at du har en så fantastisk samboer! Det er det beste utgangspunktet for å håndtere en vanskelig tid på en sunn måte,- uansett hva utfallet blir for dere denne gangen.

Jeg hEn liten hemmelighet i maven,

Jeg håper ultralyden på fredag viser at alt er i orden i maven din! Selv skal jeg ha ultralyd nr. to i morgen, og håper lillebolla fremdeles er i live. Jeg er 10 uker i dag.

Det er fint om du gir beskjed etter ultralyden på fredag, for jeg kommer nok til å tenke mye på deg.

Klem,

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Eh..Jeg klarte å kopiere mye av teksten flere ganger her på et vis.

-Beklager det, gitt! :-)

Skrevet

Hehe, det går så greit at;) Fikk med meg hva som sto etterhvert!;)

Skal si fra til fredag vettu:)

Nå er det natta. Sov godt, og kos deg med den lille spira i magen din:)

Skrevet

Hei Tallulah Bankhead :)

HI her..

Kom på nå at jeg skulle si fra til deg om hvordan det gikk på UL.. Vel, det var ikke no inni magen min. Så enten var jeg aldri gravid, ellers var jeg gravid, men mista fort.. Tror egentlig det er det siste, for nå har jeg faktisk blødd siden mandag, nesten en hel uke, og hadde det vært en vanlig mens, hadde den gått over på tre fire dager.. Så var nok en spontanabort uten særlige smerter. Godt det iallefall, for en SA er ikke akkurat noe godt:S Glad jeg slapp smertene denne ganga!

NÅ er det bare å prøve igjen når jeg har fått slutta å blødd, så satser vi på at den sitter neste gang;)

Klem fra meg! (Tidligere nick: En liten hemmelighet i magen?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...