Gå til innhold

Er bare så skeptisk til hunder og enkelte hundeeiere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er noen som leier i nabohuset her som lar den svære rottweileren sin gå rundt i hagen, hvor det kun er et enkelt gjerde. Den bjeffer og gjør og hoppet engang over gjerdet da fadderbarnet mitt kom på besøk her.

Ikke tør jeg gå til postkassa, for den bikkja går langs gjerdet med meg hele veien og bjeffer så de lange tenna syns lang vei..

Eierene ser ikke ut som noen søndagskolebarn de heller.. Og ja, jeg blir skeptisk. Sikker på at Pluto der merker at jeg ikke synes noe særlig om den heller.. Svær og diger er den!!

Flere som er skeptiske til hunder?? Sønnen min får ikke lov til å stå langs gjerdet der nei, ikke tale om!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg er veldig skeptisk... Liker de i utgangspunktet ikke, og holder avstand til jeg er overbevist om at de er til å stole på.

Ville ikke likt å hatt en sånn nabo... :-/

Skrevet

Jeg krangler med naboen daglig om hans store valp som ikke er vant til barn, skal gå gå løs rundt huset vårt. Det mener han, det mener ikke jeg. Har hatt hund selv. Er skaptisk til mange hunde eiere.

Skrevet

Det er sundt å være litt skrptisk til fremmede hunder! Selv er jeg vel enkli ikke det og det har straffa seg :/ Men har du prata med naboen din da?

Skrevet

Er skeptisk til mange hunder & hundeeiere jeg også, selvom vi har hund selv.

Skrevet

erteposen - er det ikke båndtvang i Norge da?? Hadde ikke likt at en fremmed hund gikk løs rundt huset vårt...

Skrevet

Er hundeeier selv..og forstår deg veldig godt.

Ville snakket med hundeeieren om det....man kan aldri stole 100% på et dyr----

Skrevet

Nei nei... he he. Det tør jeg ikke. Er bare tøff på avstand jeg...:-p

Lurer på om jeg kanskje kan spørre huseieren om han kan pålegge de å ha krekaret i sånt langt bånd eller noe...

Den står ute og uler hele dagen lang... usj:\

Skrevet

Jøss,, hørtes ut som de som bodde nedi svingen her for ikke så lenge siden. Syntes det var ordentlig ekkelt å gå forbi det huset, enda jeg er en ordentlig hundeelsker og er stort sett aldri skeptisk. Men disse hundene var ordentlig sinte! En rottweiler og en blandingshund av noe slag.

Merket også at schæferen vår val veldig redd for å gå forbi det huset, så de hundene var nok litt skumle ja.

Det skader nok ikke å være litt skeptisk til dyr man ikke kjenner, men bare ha i bakhodet at man kan bli for skeptisk og overføre "redselen" til barna også.

Jeg trodde jeg skulle fly på ei dame en gang som lot sønnen sin si at han skulle drepe hunden vår og kastet grus på henne. Moren bare fniset av "gullet" sitt og sa " vi er litt redde for hunder i vår familie skjønner du".

Gjorde det kanskje ikke noe bedre at vi hadde en stor shæfer, men det er sååå synd at disse hundene går for å være skumle. Sannheten er jo at de er noen av de beste familiehundene man kan få.

Snuppa vår var utrolig glad i mennesker ogd en snilleste på jord, men mange som bare husjet henne vekk fordi hun var "farlig"..... Stassar lite hundebofs :(

Sporet litt av hehe ;)

Skrevet

Ingen hunder er til å stole 100% på, når en hund føler seg truet kan den angripe uannsett. Uannsett om folk sier den er verdens snilleste.

Skrevet

jeg var hunde elsker,har alltid hatt hund når jeg vokste opp men det er dyr og man vet ALDRI selv om de er aldri så snill.etter jeg fikk barn tåler jeg de ikke,syns de er ureinselig,uberegnelig og at småbarn og dyr ikke hører sammen.hvis hunden kommer over gjærdet vet man ikke hva som kan skje en så stor hund kan gjøre stor skade og i verste fall drepe.så du bør nok tørre å si at du ikke liker at den går løs

Skrevet

Selvfølgelig må du gå bort til naboen og snakke med dem, hunden skal ikke kunne komme seg bort til deg. De skal være forsvarlig inngjerdet!!

Du vet jo aldri, naboene kan jo være hyggelige selv om de ser litt hardbarka ut.

Kansje alt som skal til er at du og sønnen din får hilse på hunden, vet hva han heter og kan "prate" med ham når dere går forbi.

Du må ikke la en hund legge slike restriksjoner på deg selv.

Prat med naboen, hvis det ikke gir resultater kan du levere en klage til kommunen.

Hunden merker at du er redd, og da blir den også usikker og engstelig, så prøv først med god naboånd å løse saken. Du vet aldri, de kan bli boende lenge...

Skrevet

Er veldig skeptisk til hunder jeg ikke kjenner og også skeptisk til mage hundeeiere..

Holdningen jeg er mest lei av er den der om at deres hund er så fantastisk så den bare måå alle like..., hvis ikke er det deg det er noe rart med..

Dessuten er jeg møkklei av eiere som ikke plukker opp dritten etter dyrene sine. Ser dette så ofte. Utrolig kvalmt.

Jeg hadde antagelig ikkt turt å hente posten, jeg, twintipp..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...