Gå til innhold

Far krever tilbake utstyr!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og far bodde ilag til mini var 1 mnd gammel. Farmor og farfar kjøpte vogn til gutten, og et brukt stellebord til 800 kroner som vi skulle betale dem tilbake. Når jeg skulle flytte ble vi enig om at alt som hørte gutten til av slike større ting, selvfølgelig skal følge han. Stellebordet skulle vi betale 400 kr av hver, så jeg ga pengene til bf så han skulle betale moren sin.

Nå (nesten et år etter vi har flyttet) kommer bf og foreldrene og sier at stellebordet og vogna skal være hos far og at jeg må levere det innen mandag. Jeg skal flytte til nabokommunen, og dette er tydelig en "straff" for at jeg flytter. Han har heller aldri betalt moren pengene for stellebordet, men tatt dem selv!

Hva ville dere gjort? Ungen min er jo knyttet til vognen og har den i barnehagen, greit å ha noe kjent å sove i der. Vi er jo også avhengig av vognen ellers, for å komme oss ut osv... Jeg har heller verken noen annen vogn eller stellebord, og har ikke mange tusen å bruke på det bare sånn over helgen liksom....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vognen ville jeg ha gitt bare, dumt at det skal være sånn men syntes ikke det ville vært verdt det å krangle om det. Stellebordet er jo ikke noe man absolutt trenger heller men hadde sagt til far at siden du har betalt 400kr på det så skal du ha de tilbake. Når du får de 400 så får han stellebordet.

Ellers så bør du tenke på om det er verdt allt styret med en krangel.

Farmor og farfar har jo ikke noe å gjøre med vogna da, de gav den jo til sitt barnebarn ikke til sin sønn.

Skrevet

Det er kranglig her konstant uansett, dette kom liksom i tillegg til alt det andre! Her vi bor er det heller ikke mulig å få tak i ny vogn, da må vi inn til byen (flere timers kjøring) og jeg har heller ikke penger til vogn akkurat nå... Og vi er jo avhengig av vogna, han må ha den i barnehagen og visst vi skal være ute ellers. Jeg holder også på å flytte akkurat nå, og totalvraket bilen min forrige uke, så dette passet dårlig nå... :-( De er full av penger, så da kunne de vel heller kjøpt ei billigvogn som han kunne hatt til faren visst det var så om å gjøre? Far har gutten bare noen timer i uka uansett og han har ALDRI vært ute å trillet!

Skrevet

Ikkje enkelt å gi råd her. Eg må nok seie meg einig med anonym. At du beholder stellebordet til du har fått pengene igjen. Vogna hadde eg nok latt faren ha frå starten av tenker eg, siden det er hans side som har betalt det. Dette fordi eg beholdt ting som er gitt ifrå min side. Men eg var såpass heldig under bruddet at alle store ting var bet. av meg og min fam. Men barnefaren og eg deler på bilstolen sånn at han slepp kjøpe nytt. Vogna fekk han tilbud om å låne dei helgene han har tulla, men han valgte å kjøpe ei mindre trille. Dette er altså kva eg hadde gjort, men du burde få ein sjanse til å spare opp til å kjøpe ei ny vogn, og få låne den andre til dess. Det synest eg. Håper det ordner seg. :)

Skrevet

Nei vet du hva....ikke faen om jeg hadde gitt dem vogna!!!Hva slags mennesker er dette da???Tenk å være så smålig å kreve tilbake ting på den måten.Er enig med de andre om stellebordet.Men vognen klarer dere fint å dele på.Det er barnet som har fått den ikke dere.Hva i alle dager skal far med vognen når han ikke har barnet.Nei fysj,si de får vognen når du har fått spart penger til en ny en.

Skrevet

Er det mulig å bli så smålig?? Syns det er sært at ikke engang besteforeldrene til barnet skal klare å skille mellom ting her, og kreve barnevogna tilbake! Er enig med HoneyBee, om at du sier at du beholder vogna til du har råd til å kjøpe ny! Og stellebordet har du jo allerede betalt for. Må innrømme at jeg syns det er litt spesielt at dere uansett skulle betale tilbake for vogna og stellebordet jeg da. Trodde besteforeldre "flest" mer eller mindre krangla om om få bidra med utstyr dersom de har økonomi til det. Og i dette tilfellet hadde de jo tydeligvis penger til å legge ut.

Skrevet

herregud da mann!! 1 ÅR ETTERPÅ??? jaja. folk er smålig..det vet vi jo.. behold det mener jeg.. krangler de,så krangler de.. no byter du jo kommune og:) hehe

Gjest marie-s
Skrevet

Jeg må si jeg er enig med de andre her, jeg hadde nok gitt tilbake vognen og kjøpt en brukt en, selv kjøpte jeg en brukt simon-vogn til 400 kr når sønnen min var på den alderen og jeg har aldri hatt bil så jeg var veldig avhengig av den. Ellers så venner nok barn seg fort til det å være i en ny vogn også de er nok ikke like opptatt av slikt som vi er og nevner du det til de at han er vandt til den vognen så blir det jo nesten som å skyte seg selv i foten, for hvordan kan du flytte da om barnet blir så knyttet til ting?

Ellers så ville jeg gitt tilbake stellebordet når jeg fikk tilbake det jeg hadde betalt for det.

Skrevet

jeg ville gitt tilbake vong og stellebord. at far er såret over at du flytter er ikke rart. at han reagerer sånn er ikke riktig, men jeg kan forstå han. han føler nok at han mister tilgang til sitt eget barn på den måren (uten at jeg kjenner historeien deres i det hele tatt)

stellebord trenger du ikke lenger, gulvet funker fint. og vogn kan du kjøpe brukt. ting ordner seg. men du vil nok tjene på og roe sitvasjoen mest murlig framfor og provosere

Skrevet

jeg ville aldri gitt han vognen,men du kan jo spørre om han vil ha smokk og kosebamse til den nye sengen sin!helt idioti av et voksentmenneske og oppføre seg sånn.

Skrevet

Sjekk finnkoden : 12672168

Pent brukt Simo-kombi vogn fra 2005 til 500 kr =)

Lykke til uansett hva du bestemmer deg for!!

Klem!

Skrevet

steller fint på gulvet jeg da:)

her har også jenta vår vogn til soving i barnehagen.. og far henter henne der.. ergo tar han med seg vogna hvis han trenger den...

Hvis ikke lar han den stå i barnehagen. (mormor og morfar altså mine foreldre har kjøpt vogna) og han fikk alle store ting som kom fra hans side.. far fikk reisesenga også.

Ellers så synes jeg at mange folk er rare.. rett å slett merkelige.. besteforeldre bør holde seg unna!! la foreldrene ordne opp så går det som regel bra:)

Skrevet

kjære vene kan dere ikke dele på vogna da......... , men gi nå den dumme vogna tilbake. er bare en vogn. jenta de skjønner ikke noe av det.

får kjøpt masse fine vogner brukt på finn feks.

Skrevet

Jeg skjønner jo at far er skuffa over at du flytter (dersom det er langt unna), men å oppføre seg sånn er jo lavmål.

Men gi vogna tilbake og hev hodet høyt! Har du ikke penger til ny, så gå på fretex eller noe sånt om det finnes i nærheten - eller sett inn en ann i avisa om at du ønsker en vogn billig/gratis. Utrolig fine vogner jeg har sett på fretex altså:)

Lykke til!

Skrevet

loppemarked også

Skrevet

se på gis bort på finn. fin vogn der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...