Gå til innhold

I sin seng hele natta...


Tirilill

Anbefalte innlegg

Sliter litt med å få ungen til å sove i sin seng hele natta...han legger seg super greit, men våkner når han våkner mellom 22-24 så nekter han å ligge i senga si...jeg fikk han til det en natt, men da satt jeg ved senga han i nesten 2 timer før han sovna!

 

Problemet er at jeg er ganske sliten og trøtt sjøl og det er atskillig enklere å bare ta han opp i senga vår. Da sovner han på 5 min,

 

Det er beinhard og være så tøff..jeg vet jo at alt han vil er å ligge inntil mammaen sin å kose..og det er jo det beste mammaen vet også..bare ikke hele natt.

 

Flere med samme problem???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dette kunne jeg ha skrevet selv!:)

 

men-på søndag bestemte vi oss for å være strenge..la han i sju-tiden,da var han stuptrett.våknet etter max en halvtime å grein og grein..vi gikk bare inn å la han ned og sa god natt og gikk ut igjen.han var helt hysterisk stakkar..holdt på slik til rundt ti tiden,da sovnet han endelig,og sov til kl 8 ca uten å lage en lyd!

dagen etter gjor vi det samme,han våknet etter en halvtime da også,og skrudde på den lille vegglampen sin å grein..jeg satt meg på gulvet ved sengen uten å si noe som helt.da roet han seg og la seg ned å kikket på meg og holdt på å sovne..jeg satt der en liten stund,og til slutt resite jeg meg og la dyna over han mens han fremdeles var våken og gikk ut..var helt sikker på at han skulle begynne å gråte da,men d gjorde han ikke,og sovnet kort tid etter:)ikke en lyd den natta heller og sov til rundt halv 8!i går la jeg han kl 19,han la seg fint ned og sov til rundt 8 i dag også:)med andre ord-bruk noen dager så skal du se at det virker..jeg hadde nesten gitt opp det å få litt kveld før vi skulle legge oss selv!det er veldig hardt første kvelden,med mye grining,men som jeg skreiv så gikk det bare bedre og bedre:)

min er forresten 1 år!

 

ble litt langt dette men..:D håper det kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet akkurat hvordan du har det!! Jeg synes det går litt i perioder på når jenta vår sover lenge i sin seng, og når hun sover kortere. Tror at hun har behov for nærhet når hun gråter og vil ligge inntil oss! Derfor lar jeg henne komme i senga til oss! Jeg tenker at det ikke er noen vits å tvinge henne i sin egen seng, hun blir nok ikke liggende i vår til hun er 20... Kommer tidsnok til å savne denne tiden!

 

Prøv å legg hans egen dyne over han når han har sovna! Det lager litt rom for mamman:o) Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er sant det..veeeldig godt å ha de i senga, men sover definitivt bedre når jeg ligger alene...

men hva skjer når lillebror melder sin ankomst....huff tørr nesten ikke tenke på det.

Er så redd Oskar kommer til å føle seg utsøtt av soverommet fordi han må sove hos seg selv, mens lille bror kan ligge å suge på puppen hele natta...hans pupp til og med..ikke en gang pappaen får røre puppen når Oskar koser....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har løst deres natt problem.

Det som er med Oskar er at hvis han våkner før vi legger oss så er han grei å roe i senga si..sovner på 5-10 min...det er om natta problemene begynner. Da skal han til oss...helt tydelig hva han vil.

Tror han skjønner at vi har lagt oss....den luringen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stakkar.. fikk litt vondt av han med det siste du skrev. Håper dere får han til å sove i egen seng før nestemann kommer, for det vil jo bli mye verre for både dere og han da! Men det skjønner jeg jo at du vet, leser jo det her.. Ville bare ønske lykke til! Vet ikke om det hjelper, for har ikke slitt med å få han til å sove i egen seng, men har fått han til å legge seg med det samme i stedet for å gråte og ville opp. Men da var vi ihvertfall strenge noen dager, der han måtte skrike i 5 minutter av gangen før vi gikk inn, ga sutt og bamse, koste med han uten å ta han opp (han fikk stå oppreist til han roet seg litt). Sang litt den første gangen vi måtte inn, og ga mindre og mindre av oss selv for hver gang. Det fungerte helt supert, nå er det ikke samme greia, men ville bare dele litt erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...