Gjest Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Groteskt, og håper virkelig ikke det blir en trend. Tenk å la et uskyldig barn både føle på kroppen og til sinns foreldrenes misnøye med deres eget barn... Fææælt spør du meg..
Willemo Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 Tja. Den største trenden er vel å fjerne fosteret med Downs.
RompeRock Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Syns det vitner om at foreldrene nekter å ta inn over seg, og akseptere, at de har fått et barn med downs syndrom. Så ja, jeg synes det er, om ikke grotesk, så i hvert fall helt forkastelig. Jenta vil jo i tillegg ha en del fysisk vondt i forbindelse med operasjonene... Syns det handler om å godta mennesker som de er, uansett. Dette blir bare overfladisk!
Tally Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 Det der er da ikke noen nyhet, det er mange år siden det var oppe i nyhetsbildet. Den ene historien jeg husker, er at foreldrene fikk operert tungen på barnet mindre. Den var såpass stor at den alltid hang utenfor munnen og det gjorde at gutten siklet noe enormt. Det igjen førte til sopp og irritert hud på haken og på halsen.(I tillegg til at folk glor...) Jeg tror at gutten var ca 12 år. Jeg husker også ar de opererte øyelokkene (andre foreldre, altså) og det er vel strengt tatt en unødvendig operasjon. Hvis det er en trend, så er det en gammel trend.
Aylinah Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 Tragisk... Også den skjønne jenta,fatter ikke hvor de har tankene sine.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #7 Skrevet 5. mars 2008 Jeg så et program for flere å siden fra USA, som gikk på akkurat det samme. Dette barnet var i tenårene, eller litt yngre (husker ikke), og måtte igjennom flere vonde plastikkirugiske inngrep, fordi foreldrene ville "hjelpe" barnet til et lettere liv, med å fjerne en del av de typiske tegnene for Downs barn. Bl.a. opererte de øynene, for at de ikke skulle ha den karakteristiske skjevheten. Synes personlig dette er litt småsykt ja. Hvorfor gjøre de mest mulig normale utseendesmessig, når de alikevel alltid må ha et vist tilsyn hele livet? Om de ser helt "friske" ut, så vil jo folk oppføre seg stygt mot dem, fordi de tror at vedkommende er smågal e.l.?? Nei, la de heller få være fullt ut Downs barn. Når det kommer til typisk veldig stor tunge, hjertefeil o.a. som kan være plagsomt, så kan jeg heller gå med på et inngrep for å gi dem et bedre liv. Men ikke for at de skal bli "penere"!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #8 Skrevet 5. mars 2008 Fy faen for overfladiske foreldre. Rette på utseende hennes? Fikk bare 2 gratulasjonsbuketter? Fikk ingen jeg og jeg griner da faen ikke av den grunn, og ingen av mine er født med Downs. Jenta er jo kjempenydelig. Og utsette henne for unødvendig smert? Hvem med hode på plass gjør slikt da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå