Frk. Molly Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Jeg er MEGET sent ute, og skal nå fylle ut dette med ferie og pappaperm osv. Han er selvstendig næringdrivende, men tror ikke dette betyr noe etter nye reglene. Hva svarer det seg å gjøre i forhold til ferie osv? Vi driver for oss selv, og kan styre dette fritt! Skal jeg ta ferie når han har papppapermisjon eller hva er best økonomisk?
inakvad Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Tror ikke det har så mye å si økonomisk, men jeg vil ikke anbefale deg å ha ferie i hans permisjonstid hvis dere ikke har noen spesielle planer rundt det, for far og barn har så godt av en del tid alene sammen. Av forskjellige grunner måtte vi gjøre det sånn sist, og det var ikke noe problem, men jeg tror det beste hadde vært om de hadde hatt litt tid alene.
Nå kommer nr. tre Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 Kan jo ikke svare for alle nav kontor, er mange forskjellige mennesker som man møter, men jeg har aldri fylt ut alt når jeg har levert det skjemaet. Er jo litt vanskelig å si alt om fremtiden, men pappaperm, ferie o.l. Da skrives det bare på søknaden at dette kommer vi tilbake til. Og de vil ha beskjed ca. 1 mnd i forveien når det skal være endringer, og dette har ikke vært noe problem for oss. Jeg kan ikke svare på hva som er mest økonomisk med ferie samtidig med pappaperm.
lille sprelle Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Vi har valgt at pappaen har litt ferie når jeg har perm- ca når nurket er 3 mnd. også har jeg ferie litt når han har perm (ca i 1 mnd - han skal ha tre mnd perm) Da får vi kost oss både hver for oss og sammen med nurket. Vi skal ha 12 mnd perm. Frist for å søke er 3 mnd etter fødsel, så om dere ikke er blakke uten pengene, så haster det ikke så inmari brått med søknaden.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 De nye reglene trer ikke i krøft før 1.juli
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 Hvis far er selvstendig næringsdrivende, så trer ikke de nye reglene i kraft før 1.juli 2008. Pass derfor på at han tar sine uker etter da, ellers blir det bare 65%...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå