--arkin-- Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 solgte quinny buzz vogna mi. fikk meld av ho nå og hu mente at vogna ikke var pent brukt, og at den var vinglete og utstø. Mente den kanskje var ødelagt.. grei at hun vi heve kjøpet, men åssen gjør jeg det med posten?? vil ikke ha en ødelagt vogn tilbake, når jeg er 100% sikker på at den var helt fin stand
lenej :o) Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 du solgte den privat? via finn.no eller no sånt? da gjør du sånn her: - spør ho om vogna var skada under transport. om "pakken" hadde tydelige skader som kan føre til vogna kan ha blirr skadet. - om så, så ber du henne fylle ut sånn skademld på sitt lokale postkontor, så får hun visst erstattet noe... - hun har ingen rett å oppheve kjøpet når hun har kjøpt den privat. - be henne selge den da, om hun ikke er fornøyd. dermed basta!
lenej :o) Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 ja, å forresten, om pakken var skadet, så må hun ta bilder av den skadede pakken, eller bringe den på postkontoret for å levere klage. els går det ikke .beklager å måtte si det, men det er nok hun som sitter igjen som taper.. og forresten, så kan det være at vogna som du mener var god, mener hun er dårlig, elelr så er det en merkelig måte å angre seg på. syns ikke du skal bekymre deg så alt for mye om det. har vært borti et par sånne, som har kjøpt vognpose hos meg. har sendt den, å de har sagt det har vært feil på den. da har jeg bedt de returnere den, så skal jeg reparere eller så får de ny. nei, de ville ha pengene tilbake. å har det vist seg de bare angret seg, etter angrefristen gikk ut.. men løy om produktet for å få byttet.. synes det er så dårlig gjort, å desverre finnes det så mange slike der ute.... usj!!
Blomsterenglene Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 Syns du skal la være å svare henne jeg.. Eller så kan hun jo komme til dere så dere får prøve vogna så dere får se om den virkelig er ødelagt, så kan dere ta det derfra.. Men jeg er enig i at den buzz vogna kan virke litt vinglete!
--arkin-- Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. mars 2008 ja jeg tror også det at hun har angra seg. men hun skulle visst gå videre med dette. Hun kjøpte den gjennom finn. For å være helt ærlig tror jeg ikke den er ødelagt. Hun mente også at den var møkkete og mye brukt. Men den er jo ett år gammel og det er normal slitasje på den. Så hun mener hun har retten på sin side. Og at jeg skal føre over penger i dag
Blomsterenglene Skrevet 5. mars 2008 #7 Skrevet 5. mars 2008 Hahahahha..xD Men dere har vel ikke brukt den vogna mye?? Tror jeg har sett dere brukt den en gang jeg!
--arkin-- Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 5. mars 2008 nei vi omtrent ikke brukt den.. men tanta hennes var advokat så dette skulle hun visst gå videre med.. tror ho egentlig bare har ombestemt seg og ikke vil ha den alikevel, og det er ikke min feil.. den vogna var helt fin når jeg sendte den. det at den vingler litt gjør alle buzz vognene hvis man ikke låser hjulet foran
Blomsterenglene Skrevet 5. mars 2008 #9 Skrevet 5. mars 2008 Ho må nok ha ombestemt seg ja, men da kan ho jo videre selge den da! Ho får sikkert det samma tilbake da! Prisen liksom! Herregud.. Kan jo være evt den kan ha blitt ødelagt under frakta da!
lenej :o) Skrevet 5. mars 2008 #10 Skrevet 5. mars 2008 ho kan anmelde deg, emn ikke no anna .. trur eg.. ho har ikke noe sak, for å si det sånn. å hyre en advokat for å få tilbake pengene sine, det ville eg ikke, for det ville kostet mer uansett. har jo vært på tv2 hjelper deg også, om folk som er blitt lurt på finn.no, (ikke at du har lurt henne da) - å som ikke har kunnet gjort noe med det.. bare bite i det sure eplet.. nei, hadde nok ikke brydd meg om det overhodet!
--arkin-- Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 5. mars 2008 jeg syns jo det er litt synd da, virker som om hun tror at jeg har lurt henne.. men skjønner ikke hva hun mener med at hun synes den var for mye brukt, så klart er den brukt, men den er veldig pent brukt.. men hun sender meg jo meldinger hele tiden om at jeg må overføre penger til henne. Vet dere hvor lang angrefrist man har?? og om man må ha en grunn for å heve kjøpe?? har jo ikke akkuratt så veldig lyst til å bli anmeldt da
mamman til to gutter Skrevet 5. mars 2008 #13 Skrevet 5. mars 2008 Er ganske så sikker på at når man handler noe privat, så har man ingen angrefrist på samme måte som når man handler fra butikk over internett. Hvis det er en vogn som alltid vingler, så er det jo en dårlig vogn og sikkert derfor du har solgt den, men det er jo ikke ditt problem. Si at sånn er den vogna og hvis hun aldri har sett den før hun kjøpte din, så er det hennes problem og ikke ditt så lenge du ikke har benektet at den vingler! Du kan jo også fortelle at den vingler mindre hvis hun låser forhjulet sånn som du skrev her. Og sett hvertfall ikke over noen penger før du vet at hun har sendt vogna! Da kan det hende du plutselig sitter der uten penger og uten vogn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå