Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Har ikke så godt forhold til familien min (kun 1 forelder igjen). Vi bor riktiggnok langt unna hverandre, men hun kommer sjelden/aldri hit for å besøke barnebarna sine. Det ene barnet vårt har ho ikke sett siden sommeren. Vi har hele tiden mått dratt hjem og brukt av vår fritid for at de skal få se barna våre, men etterhvert har det blitt mindre reising på oss også, da vi syns dette er veldig trist.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 Hva er langt unna? Mine foreldre bor ca.70 mil unna oss og vi har ikke sett de siden september, Men siden de bor så langt unna er det ikke annet å vente syns jeg. Vet ikke når vi møtes neste gang, men vet vi skal møte de i september igjen.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #4 Skrevet 16. mars 2008 Jeg har ikke verdens beste forhold til mine foreldre og samboeren min har ikke det beste forholdet til sine. Svigermor bor laaaangt unna, men kommer "hit" (bor ikke hos oss) i ferier. Da tvinger vi oss på så barna våre skal få se bestemoren sin. Må somregel ringe og mase og plutselig dukke opp der vi vet hun "bor". Resten av besteforeldrene vil gjerne se barnebarna sine, så vi biter sammen tennene og smiler. Tulla på 3år ringer gjerne selv og ber dem på besøk, eller om hun kan overnatte, eller spør om å finne på noe. f.eks sirkus, ri på hest ol og da er ikke vi med. Vi er veldig påpasselige med å ikke si noe "stygt" om besteforeldrene når barna er i nærheten, for voksenes uenigheter skal ikke barna lide for. For å få minst mulig krangel om hva som er lov og ikke lov har vi satt opp ett par grunn regler. 1 I utgangpunktet bestemmer besteforeldrene på sin grunn (hjemme hos dem, eller når barna er sammen med dem alene) og vi hjemme hos oss, men hvis barna er på besteforeldrenes grunn skal barna 2. barna skal legges til normal tid. 3. ha mat før godter 4. hvis barna IKKE skal overnatte hos dem, så skal de ikke få sukker og godter. (er lov med en is, eller kjærlighet. men ikke kilovis som de gjerne kan finne på å gi) og uansett hvor i verden vi/de befinner seg: 5. Besteforeldrene får ikke gi gave/penger hver gang de treffes. Dette funker veldig bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå