Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Hvordan merker man forskjell på om vannet går eller at man har tisset på seg a? For når jeg sto opp i dag tidlig, og skulle på do, så kom jeg meg ikke på badet en gang, og det kjentes ikke ut som at jeg tisset på meg, men de sier at "vannet" ikke skal lukte... Er førstegangsfødende, og nervøs for alt som skjer.. For er litt tidlig enda, er i uke 34+5 nå, så h*n kan vente litt til...
1baby,og 1 spire Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Jeg har hørt at vannet kan lukte litt søtt,( kvalmene). Ville nokk ringt å spurt jormor eller på føden . for sikkerhets skyld
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 Okei.. Hmm.. Tror ikke det er noe på gang egentlig.. Men merker man noe etter at vannet har gått i såfall?
Mido Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Da jeg skulle føde, våknet jeg på morgenen, og måtte på do. Før jeg fikk satt meg på do dryppet det litt, og etter jeg var ferdig med å tisse dryppet det litt... Kjente ganske godt at det ikke var tiss....men var jo ikke sikker. Man skal vel få det undersøkt om man mistenker vannavgang. Jeg dro på sykehuset, men de var usikre... men jeg var i fødsel, og riene kom ut over dagen... Men det kom ikke mer vann... Var 13 dager før termin. Ta på deg bind, i tilfelle det kommer mer, så kan de ta en prøve på bindet... og så er det lov å ringe føden;-)
1baby,og 1 spire Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 Det hvet jeg ikke er første barnet mitt også. Fikk bare beskjed av jordmor at før hode er festet er det litt viktig å legge seg ned, og kontakte føden vis vannet skulle gå.Bedre å ringe noen som kan si noe mere sikkert til deg. lykke til
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 Hvis vannet går vil det fortsette å renne til babyen er ute. hvis det stopper og ikke kommer noe mer er det mest sannsynlig tynntflytense utflod som er kjempevanlig.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #7 Skrevet 5. mars 2008 Javel.. For jeg skulle på do i morges, men før jeg kom meg så langt, så begynte det å renne.. Er jo så flaut.. Men hvis h*n trykker fælt på blæra så merker man det ikke så veldig heller kanskje..? Men de får ikke tatt noen prøve av det, for har allerede vasket de klæra som ble våte jeg.. Men mest trolig så tisset jeg på meg da.. Jeg som trodde jeg hadde blitt voksen og alt.. he he
3-snart4-barnsmamma Skrevet 5. mars 2008 #8 Skrevet 5. mars 2008 Da jeg skulle ha minstemann startet fødselen med vannavgang. Da jeg reiste meg opp fra do, kjente jeg et lite "knepp" og det sildra og rant vann. Dette var kl. 7 på morgenen, lillebror ble født 19.50 på kvelden.
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 5. mars 2008 #9 Skrevet 5. mars 2008 Ved min sistemann våknet jeg med en lite popp-lyd og kjente det rant godt....Det kom enda mere vann når jeg stod opp. Fikk sterke rier ganske med en gang, og lille Noah var født ca. 1-2 t senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå