Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Har en gutt som blir 3 år i juni. Problemet er at jeg syns han trenger så voldsomt mye søvn, han sover 12-13 timer om natta og 1-2 timer på dagen, men virker forsatt trøtt og sliten på ettermiddagen. Han har full plass i barnehagen så er klar over at han kan bli veldig sliten av d, men syns likevel han trenger mye søvn....er d noen andre som har d sånn eller burde jeg gå til legen me han å kanskje få tatt en blodprøve?
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 Noen barn trenger mer søvn enn andre. Sånn er sønnen vår. Han hadde fylt 4 før han sluttet å sove på dagen. Men uten de timene på dagen var ettermiddagene et sant mareritt. Så han har bestandig fått sove så lenge han vil på dagen. Han har sovet godt om natten for det så vi har tolket det dit hen at han trenger den søvnen. Det trenger ikke være noe galt... Merker du forskjelle i ferier da? Når han ikke er i barnehagen? Kan jo høre med helsestasjonen også. Men som sagt.... sønnen vår trengte 12 timer om natta og 1-2 på dagen fram til han var 4.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 Mye søvn er helt normalt, store forskjeller på barn der. Min er litt yngre, blir 3 i oktober, men hun sover også 12 på natten og 2 på dagen. Og barnehage er jo slitsomt da. Ville ikke bekymret meg for mye søvn. Men hvis du synes han virker slapp og trøtt på dagen likevel kan du jo kanskje ta en sjekk hos lege, tror små barn lett kan få jernmangel og sånn og det kan jo være greit å vite
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå