~talia~ j'06+10pp Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Jeg skal ha pai i ettermiddag, og så lurer jeg på om jeg kan steke bunnen nå? -og fylle og steke resten i ettermiddag... Og, er det veldig nødvendig med bakepapir over bunnen når den stekes første gang? Takk takk:D
Sivalur Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Ja, tror det skal gå greit at du steker bunnen nå. Vet ikke helt om du trenger bakepapir over. Jeg for min del har aldri stekt bunnen for seg når jeg har laget pai, har bare hatt fyllet oppi og stekt alt på en gang... du kan ikke like greit gjøre det da? Bunnen kan du jo uansett lage nå (hvis du skal lage den fra bunn av).
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 Hvis du lager bunn av mel og smør, forsteker du den nå i ca 12 minutter på 170 grader. Du trenger ikke bakepapir, smør formen før du klemmer ut deigen.
~talia~ j'06+10pp Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. mars 2008 Takk Takk Da gjør jeg det som jeg hadde tenkt! Ja, lager bunn av mel og smør.. Mmm...gleder meg allerede!
lenej :o) Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 å, herregud no fikk eg lyst på pai!! mange år sia eg har laga, eg er så gla i eplepai med vanilje, å min kjære liker det ikke ,så blir ikke til at eg lage det.. usj...
~talia~ j'06+10pp Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 5. mars 2008 Vi har 2års bursdag her idag, men får å lage noe de voksne setter pris på og, så blir det en glutenfri med blåbær og en "vanlig" med vaniljekrem og bringebær.. Ja, er så snadder med pai altså!! Mmmmm...
~talia~ j'06+10pp Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 5. mars 2008 ...med litt sukker og kanel strødd på selvfølgelig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå