♥Cherrypie♥ Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 siden jeg tydlighvis ikke tåler noen form for p piller el mini piller må jeg nok finne noe annet,hvordan setter de inn spiralen??? er ikke det jævlig vondt?så en sånn engang vennina mi kjøpte på apoteket som hun skal ta med til legen å få satt inn! har ikke så lyt å gå til legen min å gjøre det egentlig!kan kanskje gå til gynekolog?men det blir vel en dyr affære?? tar d litt tid før syklusen komemr i gang igjen,tenkte å prøve å bli gravid i mai/ juni neste sommer,bør j ta den ut noen mnd før så syklusen komemr igang?er så usikker på hva j skal gjøre...
♥Cherrypie♥ Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #2 Skrevet 5. mars 2008 eller er d noen vits at jeg setter den inn for å ha den litt over ett år??? hmm
attpåklatt!! Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 Den er jo litt dyr! SÅ du må tenke på om du synes det er verdt det for et år. Jeg hadde gjort det! Men, jeg er veldig fornøyd! Brukte ikke lang tid på å bli gravid! Var ikke vondt hverken å få inn eller ut! :-) Har fått det gjort både hos lege, spesialist og turnuslege, merket ikke mye forskjell hos de! Ps! Ikke bli skremt av pakken den kommer i... da ser den kjempestor ut!
dansejentes mamma Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Jeg gikk til fastlegen, ho satte inn kobberspiral på 10 ukers kontroll. Har ikke hatt en bivirkning, og det gjorde ikke vondt. Og når det gjadt å få ut spitalen tok ho den ut og jeg var gravid før jeg fikk mensen igjen. og prisen 70 kr, legetimen var gratis.
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 hei, jeg satte inn spiral etter fødselen, men den datt ut og fikk ikke noe igjen :-( Satte inn på nytt noen mnd senere og nå sitter den, så ikke sett inn for tidelig, da blir det dyrt da :-( Jeg har hormonspiral og den varer inntil 5 år så er jo ganske billig så lenge den sitter da :-) Men ærlig, jeg synes det var skikkelig fælt, jeg gikk til gynokolog 2. gang og de var mye flinkere enn fastlegen (som satte den inn 1. gang), var hun jeg fikk skikkelig skrekk av, gå til gynokologklinikk de er så utrolig mye flinkere :-) De har tid til deg også og driver ikke å kløner og stresser siden de har overbooka med pasienter...
♥Cherrypie♥ Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. mars 2008 ok takk for svar:) er d sånn at kobberspiralen er dyrere enn hormonspiralen?? så det er ikke vondt å få den satt inn nei,huff å jeg som syns det er vondt å gå til gynekolog når de putter inn den stål greia for å kunne lettere se innover... hmm men koster spiralen 70kr?har hørt noen spiraler koster 1200?? hva er forskjellen??
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #7 Skrevet 5. mars 2008 hormonspiralen kosta vel 1200.. kobberspiral har ikke hormoner da, men en kan blø veldig mye, mer enn før, hormonspiralen kan man blø mindre av og får sjeldnere mens som oftest. Jeg hater også å gå til gyn, spenner meg som bare fy, men på gynklinikken får de meg til å slappe av i motsetning til fastlegen som bare fortsatte og fortsatte selv om jeg trakk meg bare mer og mer oppover i stolen og spant meg mer og mer, grufull opplevelse så hun har jeg helt kutta ut :s
ღDidrikmamsenღ Skrevet 5. mars 2008 #8 Skrevet 5. mars 2008 Hormonspiralen koster rundt 1300 kr, kobber er mye billigere. Var til fastlegen for å sette inn hormonspiral, men han klarte det ikke. Var veldig vondt og alt det der. Så ble henvist til gynekolog og hele var over på under 5 min. Og var ikke vondt i det hele tatt. Bare litt ubehagelig, så jeg vil anbefale å gå til noen som kan faget sitt skikkelig, ikke en fastlege. Hvis du skal ha den bare ett år, så blir den jo veldig dyr da...
dansejentes mamma Skrevet 5. mars 2008 #9 Skrevet 5. mars 2008 Som sagt en kobberspiral koster ikke mye. Tidligste du kan sette den inn er 11 ukers kontroll. Og den timen er jo gratis. Koster jo lite å prøve en kobberspiral først. Og får en bivirkninger er det jo bare å bytte. Og er det vondt er det jo bare å gi seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå