Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Og kaaansje kunne klare å blitt kjærester igjen?? hvorfor er det sånn at fordi bf og bm har mye og god kontakt, og besøker hverandre å sånn, så stopper de OS å alt det?? Greit, viss man flytter sammen så skal det jo stoppes...men man må jo få en sjangs til å se om man kan bli kjærester først...!!! Husker når jeg var gravid med nr2 så sa jeg at jeg var kjærester med bf.. men ikke bodde sammen.. og da stoppe hu kjærringa OS med engang.. jeg ringte til de å krangla me dem, så da startet de det igjen.. men jeg forsto alldri problemet egentli.. jeg fikk jo OS pga barn nr1... og det er ikke samme bf... blir så sint for at man ikke får en sjangse til å kunne få ett forholde til å fungere.. sku tro alle på nav hadde ett liv som var en dans på roser.. men mine forholde har vert masse problemer i.. og no er jeg jo singel igjen og..for forholdet fungerte ikke..så jeg er jo gla OS ikke ble stoppa..da hadde jeg jo ikke hatt en j*** krone...
nickoline og supermann Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 jeg fikk litt bakoversveis av spørsmålet. har du personlig kontakt med den andre av barnets foreldre.......... hvis ja hvor mye oppholder dere dere sammen. må jo svare nei! men vi kommer til å svømme sammen på lørdager som vi har gjort til nå, spise middag sammen en gang eller. vi har jo fremdeles felles venner, så på lørdag var vi i samme fødselsdagsmiddag..... man føler seg litt som en kjeltring fordi man "juger!"
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 Jo, NAV burde vært det, men de har så lite rom for skjønnstenkning, med alle de lover og forskrifter de har. De ser seg grønn på det og jeg tror faktisk de glemmer at det er mennesker, med alt det innebærer av feil, mangler og behov (og lyster), som blir påvirket av deres regelrytteri. Hos NAV trygd skal du helst ikke snakke med BF, Det virker som om det er bedre at en er bitre fiender. Mens alle andre plasser du henvender deg ang slikt, får du beskjed om at det faktisk er best for ungen at mamma og pappa er venner og omgås sammen. Vi havner ikke engang i kategorien venner, men så er det dette med ønsket om at ting skal fungere pga følelser og barn. Det var der lenge. Ikke nå lenger... lang historie... Hos meg har OS blitt stoppet begge gangene jeg fikk barn, mens jeg lå på sykehuset!!! Og det uten at de hadde snakket med meg. Dermed fikk jeg ikke betalt husleie osv tidsnok, og måtte til å ringe til de som ventet penger rett etter fødsel. Kan si det ødela litt av barseltiden på sykehuset, ja. Dette med en barnefar som bare var interessert i å LAGE ungene. Jeg vet at det kunne se rart ut fra utsiden, men de kunne bare ha spurt meg....
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 ja er det jeg mener og.. er jo helt sykt alt sammen!! Ingenting er jo bedre enn få få vere sammen me mamma og pappa selvom de ikke er kjærester vel?? feire bursdag med begge, spise middag av og til.. man kan ha ett bra familieliv for barnet med mamma OG pappa selv om man ikke akkurat bor samen.. Mangen av oss MÅ lyve.. sånn er det bare.. er vansklig å forklare ett sånt forhold på papiret.. i hvertfall når det papiret skal sendes til noen som tror penga vi får er fra deres egen lomme... når de skal "dømme" vårt forhold utifra noen få ord, og da bestemme om vi får penger til å forsørge barna våre eller ikke... blir så sinna!!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 Jeg har valgt å være 100% ærlig i forhold til TK når det gjelder min kontakt med barnefar, selvsagt har vi kontakt når det er snakk om lillegutt! Men det begrenser seg til det, vi tilbringer jo ikke tid sammen når sønnen vår ikke er sammen med oss.Vi har jo felles venner, men vi kan jo ikke unngå hverandre av den grunn. TK har overhodet ikke stilt spørsmål ved dette, og det ville jo blitt for dumt også i mine øyne. Skal man ikke kunne si hei om man tilfeldigvis sitter på samme cafe da? Hehe. Grunnen til at jeg valgte opplyse TK om dette er jo fordi jeg ville vært i kjempetrøbbel om de hadde funnet ut at jeg hadde løyet om noe så unødvendig. Men TK rundt om i landet har nok ulik praksis, alt ettersom hvem som er saksbehandler;)
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 henger meg på anonym 18:22 her ! Vær ¨åpen ! det er når det "lukter " at saksbehandlerene hos nav er pliktige til å undersøke videre ! Det er faktisk et av de områdene hvor flest forsøker å lure til seg urettmessige stønader på- de utgir seg for å være aleneforsørgere når dette ikke er tilfelle ! Sjekk trygdemisbruksstatestikken som slippes 4 ganger pr år !! Det er bla pga dette at mange av samfunnets holdninger mot alenemødre er som de er- folk i forhold utgir seg for å være alene ! Det er i dag et stort problem, både for samfunnet som helhet og for nav som er satt til å forvalte regelverket. ( som heller ikke er helt godt på alle områder vs: hva er "ektesakpslignende forhold" og hva er alene om omsorgen- en del gråsoner..) Det er derfor kjempeviktig at alle på stønader er åpne slik at nav kan få gjort jobben skikkelig og at stønadsnivået ikke blir senket som følge av at det er for dyrt da mange misbruker det ! ( diskusjonen går faktisk alt i dag på at stønadsnivået er for høyt..koster samfunnet for mye !!) Det er faktisk ikke så lett for saksbehandler å vite hvem som faktisk gjøre hva- imidlertid er det klart at om dere da tas i enkelt løgner fordi dere tror dere tjener på det vil bli fulgt strengere videre enn den som er åpen om hvordan kontakt de har... det er et område hvor det kommer masse tips vedr misbruk og det er klart saksbehandler ofte sitter med annen informasjon enn den endel stønadsmotakere gir.... hvem ville du da trodd mest på ? den du alt har tatt i løgn eller ??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå