Gå til innhold

Drikker dere kaffe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drikker ca 2 kopper for dagen, ikke hver dag, men... Trodde det var særlig de første mnd. man burde holde seg unna kaffe, at det er litt tryggere i siste del av sv.skapet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

drikker 1-2 kopper kaffelatte om dagen. mest melk og vann egentlig.. lite kaffe:P liker ikke ordentlig kaffe enda. hehe. drukket kaffe hele veien jeg...

Skrevet

Samme tror jeg også. Fikk tilbake lysten på kaffe da jeg var ca 19 uker. Gidder ikke bekymre meg om det blir både to og tre kaffekopper i løpet av dagen. Men har myyye mindre lyst på kaffe enn før jeg ble gravid. Da kunne jeg fint drikke over en liter alene...

Skrevet

Jeg drikker kaffe,og fikk beskjed om at det var ihvertfall mye bedre en cola av JM så da anser jeg det som greit...Alt med måte da selvsagt,tar ikke mer en maks tre kopper om dagen jeg heller,om jeg tar noe i det hele tatt...

Trur ikke det er tryggere i siste delen av svangerskapet men at du skal være forsiktig før de tre første mnd. er over det kan nok være...

Skrevet

jeg drikker kaffe nesten hver dag.. er så fysen på noe godt etter middag. så da koser jeg meg med en kopp kaffe eller 2... ikke mer

Skrevet

Har drukket kaffe hele veien jeg ogsaa...men kun 1-2 kopper om dagen,og om jeg ville ha mer,saa lagde jeg en kopp koffeinfri..Spesielt paa kvelden.

Skrevet

Ja,men drikker kun koffeinfri kaffe.

Skrevet

Man kan visst fint drikke noen kopper kaffe om dagen.

Jeg spurte om kaffe drikking vs røyking i forrige ekspertsvar med jordmor siri...lkan lese svaret der:)

Skrevet

Jeg drikker også 1-2 kopper om dagen, men ikke hver dag. Men Friele har også en kjempegod filtermalt kaffe som er koffeinfri(grønn pose). Den smaker akkurat det samme som vanlig traktekaffe synes nå jeg. Mora mi er skikkelig kaffekjerring, og jeg har "lurt" henne til å drikke koffeinfri flere ganger. Har spurt henne om hun kjente forskjell, noe hun ikke gjorde.

Lite tips hvis man vil drikke mer enn 2 kopper i hvert fall :-)

Skrevet

drikker bare kaffi visst jg er på besøk=)

Skrevet

drikker 1-2 kaffelatte om dagen. har hendt jeg har drukket mer el mindre.. men tenker at latte ik er så sterkt.. er jo mye melk å...

Skrevet

1 kaffe latte per dag i et år tilsvarer 13 kilo fett!!............. Måtte bare.... ;)

Skrevet

drikker litt kaffe innimellom.(kanskje en gang i uka. max to kopper). ikke slik som før da det gikk en kanne på morran og ett par kopper til lunsj:)

Skrevet

ja, teller ikke koppene heller, men tyller ikke i meg enorme mengder.

Skrevet

seøvfølgelig drikker jeg kaffi, men har aldri vært en slik person som bøtter nedpå, men må nesten ha en dose koffein hver dag.. om det er kaffi eller cola eller noe sånt..

jeg tåler ikke store mengder koffein heller, mer enn 4 kopper iløpet av en dag, og jeg er våken det neste døgnet.. :P pluss at jeg får løs mage av for mye koffein, så det sier seg selv...

jeg har fått beskjed av jordmor at de mengdene jeg drikker er det ingen fare (alt fra ingenting kaffi opptil 3-4 kopper (en gang i blant jeg drikker så mye..)

Skrevet

Drikker aldri kaffe ellers heller, men er veldig glad i Cola light, så får koffeindosen likevel. Men følger anbefalingen om maks en liter om dagen.

Skrevet

har drukket litt, en kopp eller to når jeg var på besøk, men siden uke 25 har jeg fått halsbrann av det. ikke smaker det så veldig godt heller lenger...

Skrevet

Kan drikke opp til 1 liter i løpet av dagen, er skikkelig kaffe kjerring, men ikke hver dag. Men drikker også litervis med iskaldt vann, helt dilla på det :o)

Men de første 16 ukene sleit jeg med kvalme og ble uvel av kaffelukt, snedig greier, he he.

Skrevet

drikker 1-3 kopper om dagen,kommer litt ann på........

kan også gå en dag el to uten.

de 3 første mnd var jeg for kvalm til å drikke kaffe.

tenker ikke på at det er "farlig"-er mye annet som er verre enn kaffe drikking!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Ja har drukket kaffi hele tiden..... mmmm... det e godt.... men har ikje drukket så mye di siste ukene, når det gir meg masssse halsbrann :o(

Skrevet

hehehehe tenk all sjokoladen man spiser da a:P går jo an å trene og bevege seg for å få det bort da....:P

Skrevet

Kaffe og røyk har vært min kos og utskeielser, da jeg ble gravid sluttet jeg med røyken tvert og da forsvant sugen på kaffe i tillegg. Men da jeg var 3 mnd på vei begynnte jeg å drikke kaffe igjen, mellom 1-3 kopper om dagen ca. Men kommer selvfølgelig ann på dagsformen og.. Gjorde det i de to forrige svangerskapene og, og det gikk fint. Bør bare passe på å ikkke drikke så mye kaffe når man har halsbrann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...