Gå til innhold

Reise til sol og varme....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke 23, og sambo og jeg har i flere år tenkt å ta en tur til syden. Nå har vi bestemt oss for å gjøre det, før vi blir fler og før magen blir for stor.

Vi har sett på tur til Tunisia, Egypt og Cran Canaria, noen som kan anbefale et av disse stedene??

Hvordan ser kulturene på gravide på tur?

Er så klart litt bekymret for mat, vann osv, men får ta mine forhåndsregler så godt jeg kan....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var akkurat på Gran Canaria en uke sammen med en venninne, vi fant ut at det var den varmeste plassen vi kunne finne akkurat nå, bortsett fra Thailand. Det gikk helt strålende! :) Fant ikke noen restauranter som serverte alkoholfri hvitvin (alkoholfri rødvin smaker piss, så det ligger jeg unna...), men det gikk greit med brus og alkholfri øl også.

Når det gjaldt mat så passet jeg på å alltid be om godt stekt kjøtt, jeg spiste ingenting som var rosa, kjøpte alltid flaskevann og holdt meg unna salater (de er ofte skylt i springvann, eller ikke skylt i det hele tatt...) Opplevde ingen negativer reaksjoner fra lokalbefolkningen på at jeg var gravid, men så var jeg der i 19. uke, så det viste ikke så veldig på meg ennå.

God tur! :)

Skrevet

Jeg ville valgt gran canaria som gravid. Har vært både der og i Egypt. Egypt er et mer "skittent" land, hvor du må være mye mer forsiktig meg hygiene og hva du spiser. Jeg fikk selv mer magetrøbbel der enn normalt når en er i syden, og jeg var veeeldig nøye på hva jeg spiste. Har ikke vært i Tunisia men tror det er litt det samme. Gran Canaria er jo litt for turistifisert, men god tempratur, rent og pent, og litt mer "vestlig". Ville nok satset på Gran Canaria nå, og heller ta en Egypt tur eller Tunisia tur senere en gang.

God tur!

Skrevet

jeg skal dra til tyrkia når jeg er 32 uker på vei. det gleder jeg meg til=) vi skal til Side, og det vil jeg anbefale deg på det sterkeste. kjempe fin plass=) jeg ville dratt til tunisia om jeg skulle velge mellom de landene du har skrevet om. det er ikke så lang flytur.

Skrevet

jeg reiste til gran canaria når jeg var 25 uker på vei, var der i 2 uker. gikk kjempe bra:) drakk bare flaske vann, ikke is i brusen på restaurantene. spiste bare gjennomstekt kjøtt, spiste ikke kuleis.

gikk hver dag m magen bar, struttet som bare det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...