Gå til innhold

Er så lei av jobben:((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så vanvittig travelt på jobb for tiden, og jeg er så utrolig sliten. Massevis av folk er sykmeldte, så mye ekstraarbeid faller på oss som er igjen. Jeg er 25 uker på vei og har en treåring hjemme og en mann som jobber myyyye. Hver morgen vil jeg bare grine ved tanken på å måtte gå på jobb. Hver ettermiddag tar jeg masse jobb med hjem, men når jeg endelig er hjemme og til slutt har fått treåringen i seng, så sovner jeg. Så jeg er alltid og konstant bakpå på jobb.. Er såååå utslitt!

Har mer enn nok med å gjøre min egen jobb, om jeg ikke skal få ekstraarbeid pga andre som er sykmeldte.

Legg meg inn, noen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns du skal gå ned i redusert stilling jeg. Høres ut som du sliter deg helt ut... Man må tenke på seg selv også, og nå er du jo kommet et godt stykke ut i svangerskapet også.

Skrevet

Det er nok på tide å begynne å tenke på din egen kropp, og ikke minst babyen du har i magen. Jobben din er LANGT ifra så viktig som kroppen og babyen din. Ring til legen og be om en sykemelding. Ta deg en uke eller to fri, deretter kan du gå tilbake på jobb men i redusert stilling. Uansett hvor mye problemer det vil skape på arbeidsplassen din dersom du også blir sykemeldt, så er det langt ifra så viktig som det er for barnet ditt at du føler deg opplagt og kan fullføre svangerskapet uten å være helt ødelagt.

Jobben er ikke det viktigste her i livet!

Skrevet

Du skal ikke bli lei og utslitt av jobben. Som det allerede har blitt sagt er det viktig å lytte til kroppen din. Når man er gravid har man ofte lett for å bli sliten og trett hyppigere enn normalt og det skal man ta hensyn til. Babyen i magen din har ikke godt av at du sliter deg ut. Med alt ekstraarbeidet du har måttet ta på deg er det ikke sikkert en redusert stilling fungerer i praksis, men du burde forsøke og se om det fungerer. Hvis ikke bør du tenke på å sykemelde deg helt.

Hvis det er så mange som er sykemeldte på jobb, så burde kanskje sjefen ha fått inn ekstern hjelp. (Har du/dere nevnt det for sjefen?) Det skal ikke være ditt problem at dere er for få til å utføre arbeidet som må gjøres på avdelingen/jobben din. Selvfølgelig kan man gi en hjelpende hånd i prekære situasjoner, men hvis du allerede har mer enn nok med dine egne oppgaver, så bør du ikke lastes for andres fravær. Helsa til deg og barnet ditt kommer før alt annet!

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar. Er nettopp kommet hjem, men har rukket å kjefte mannen min huden full allerede... Griner og kjefter om hverandre, og egentlig bare fordi jeg er sliten.. Stakkars mann. Men skjønner i hvert fall at dette ikke går i lengden, og det går ut over dem jeg er mest glad i. Fortvilende... Syns liksom ikke det er bare å gå til legen og si at "jeg må lytte til kroppen min" heller, selv om jeg er helt enig i det. Det å være sliten er så diffust, liksom. Vurderer nesten å brekke foten, eller noe mer håndgripelig iallefall.

Men tusen takk for svar. Håper i morgen blir en bedre dag, så skal jeg ringe til legen og få time, bare det kan jo ta sin tid.

Trett klem.

Skrevet

Det er bare en jobb, babyen skal vare hele livet. Tenk på helsa di, babyen din, og lytt til kroppens signaler!

Skrevet

Hei,

Jeg ville anbefalt deg å ta en prat med sjefen. Det er jo i utgangspunktet bedre for sjefen din å ha deg i jobb med normal arbeidsmengde, enn å ha deg sykemeldt.

Jeg har også en jobb der jeg kan jobbe meg halvt ihjel, men jeg har pratet med sjefen (etter å ha gruet meg i ei uke...) og sagt at jeg kommer til å ta det mer med ro. Er i uke 22 og kjenner på kroppen at jeg blir fortere sliten. Min sjef hadde forståelse for det og aksepterte at jeg feks ikke jobber overtid og tar vakter i denne perioden. Husk at du har krav på tilrettelegging!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...