Trollmora Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Eldstemann har nå hatt feber siden mandag. 38,7 i dag tidlig, men formen er bra. I går ettermiddag målte jeg 39, 5 så den ligger ikke ned på skalaen heller. Han er jo ingen liten gutt heller, men jeg bekymrer meg selvfølgelig for det. Crp og urinprøve viste ingen infeksjon mandag kveld, og nå er han blitt litt snufsete uten at det er for mye av det heller. Trollfar får prøve å ta han med til legen i morgen hvis han har feber da og, dette kan jo ikke bare fortsette sånn.
dritgrei hei hei! Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Legen vår ( venn av familien som er barnelege) sier at han ikke vil at ungene skal ha feber mer enn tre dager i strekk uten å bli sjekkket opp og fulgt oppp, så en tur til legen er sikkert ikke så dumt. Men du, i stedet for å ta omveien om fastlegen, kan du ikke ringe opp på barnepoliklinisk og høre hva de sier... det er jo så mye rart som florerer i bærum for tida, kasnkje de kan berolige deg fortere enn fastlegen kan.... Jeg vet ikke jeg... de har jo sikkert erfaring med det du har opplevd de siste dagene, og kan fortelle deg hva det er. Driver jeg skremselspropaganda nå? Det er ikke meningen altså!
Plutseliten :) Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 Skjønner at du er bekymret.Men noen barn har måler høyere feber enn andre og 3 dager med feber som han har hatt nå,er nok ikke uvanlig. Siden prøvene ikke viste tegn på infeksjon sist,er det nok et virus. Er almenntilstanden grei,og han spiser og drikker godt så er det nok sikkert ikke farlig, bare fryktelig ubehagelig og man blir en bekymret og urolig mamma. Sikkert lurt å ta han med til legen igjen i morgen om feberen fortsatt er så høy.
dritgrei hei hei! Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Det var fint at du svarte plutseliten for du vet jo, jeg har jo ikke peiling! Hurra for deg!
Plutseliten :) Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 Klart du har peiling dritgrei ) Stumpen til minstemann er leget, takket være ditt tips om Inotynol og pararcet tipset ditt ble fulgt og vi fikk sovet noen timer alle sammen Alle har forskjellige erfaringer,og det som er fint er at vi deler dem her inne og så kan man bruke det og ofte bli beroliget.
dritgrei hei hei! Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 den salven er trylling! Det var bra den virket! Den har reddet både romper og lepper og hender her i huset! Vi reagerer nemlig på væromslag her i huset og det viser seg på lepper og hender og da er den kremen trylling.
Trollmora Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 5. mars 2008 Ja, tenker fastlegen er en bra kar å snakke med hvis ikke feberen går ned til i morgen. Matlysten er jo ikke helt den store, men nå skal vi prøve med litt lunsj om en liten stund. Han drikker i hvertfall godt og det er jo positivt. Inityol er kjempebra! Vi har brukt den på Eldstemann fra han var baby. Han har fryktelig sart hud på rompestumpen sin, så den må faktisk benyttes innimellom end. Og ja - det er fint å lufte ting her inne. Man får gode råd basert på andres erfaringer og så kan man velge om man vil forsøke selv eller finne på nå helt annet. Det fine er at om man ikke hører på de rådene som gis, så får man ikke pepper for det!
dritgrei hei hei! Skrevet 5. mars 2008 #8 Skrevet 5. mars 2008 Nei pepper er vi vel for gamle til å få hele gjengen her ;-))))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå