Gå til innhold

Lurer på om dette er frekt..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får nå to polakker (et par) som skal leie i underetasjen hos oss. De jobber for svigerinnen min, og kona jobber ikke fullt så mye som mannen sin. Synes dere det er frekt om jeg spør henne om hun har lyst på vaskejobb i tillegg? Eller om hun kjenner noen som kanskje hadde trengt en jobb? Snakk om en gang i uka da.

Føler kanskje det er litt stigmatiserende at siden hun er polsk vil hun ha vaskejobb liksom:-\

Hvor søker man egentlig etter vaskehjelp da? Avisen?

Klem:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neeei, ikke frekkt tror jeg. Iallefall ikke om du spør sånn i en bisetning eller noe en gang du snakker med henne. :-)

Spør om hun leter etter mer jobb, om de har kommet seg til rette osv.

:-)

Skrevet

Jeg hadde spurt. Syns ikke det er frekt. Ellers så er nok avisa veien å gå ja.

Skrevet

Du kan jo heller spørre henne om hun vet noen som vil jobbe litt som vaskehjelp, og vet hun noen sier hun det og visst hun vil ha jobben sier hun nok fra om det også;) Klem tilbake:)

Skrevet

Jeg syntes ikke det. Bare å spørre når de har kommet itl rette og du prater med henne en dag om hun eller noen hun kjenner trenger litt mer jobb.

Spør i vei du.

Skrevet

nesj,du kan jo åpne med å spørre om hun vet om noen,og så kommer dere i snakk så kan du jo slenge inn: ja du har kanskje lyst på en jobb ?

eller noe sånt=)

Skrevet

Hadde kanskje tatt en hvit løgn som at hun som bodde der før dem vaska hos dere 1 gang i uka, om kanskje hun nye er intr? Eller satt inn annonse i avisa.

Eller at du sier du skal sette inn annonse i avisa, men tenkte å spørre henne først i tilfelle hun kunne vært intr :P

Skrevet

Jeg skjønner helt klart hva du mener og jeg hadde ikke spurt henne. Hadde du spurt om det var et norskt par som skulle flytte inn? Men du kan jo gjøre som noen over her foreslår, høre med henne om hun har funnet seg til rette, fått seg jobb osv. Dersom hun da sier at hun er på leit etter noe mer, kan du jo spørre.

Ellers er det greit å søke gjennom avisen, men være påpasselig med referanser, er ikke alle som vakser like bra. Min personlige erfaring er at litt eldre damer som regler gjør en god jobb.

Lykke til

Skrevet

Ja, jeg synes faktisk det er litt frekt. Da tror jeg heller jeg ville enten nevnt det tilfeldig at dere trenger en vaskehjelp og ikke aner hvor dere skal lete (og håpe hun melder seg frivillig) eller henger opp lapp et sted om at dere trenger og håper hun ser den. Kan godt være hun ikke har det minste lyst til å være vaskehjelp men føler hun må svare ja dersom du spør direkte.... Evt bare spør om hun kjenner noen som kunne tenke seg jobben så kan hun selv melde seg frivillig om hun vil.

Skrevet

Tja...vanskelig å si..hva jobber hun med da? Noen synes det er greit at man spørr, man andre kan da det veldig ille opp..... Ei venninne av meg spurte meg om jeg hadde mulighet til å vaske ned leiligheten hennes fpør alg, hun skulle reise på jobb så da var det er greit spørsmål..hun ville heller betale meg enn å leie inn et byrå med folk hun ikke kjente og stolte på, siden noe småtteri som hun ike hadde rukket å pakke skulle pakkes også.

Jeg nekta da å ta imot pengene..men aksepterte at hun spanderte en tur så jeg fik besøkt henne på nye hjemplassen da..

Hadde hun spurt meg om å være fast vaskehjelp så hadde jeg nok ragert litt...

Avisen er et sted å begynne, men hadde heller hørt meg rundt blandt kolleger, foreldre til barn i barnehage, barnehage personale osv om noen viste av noen..alltid noen som har vaskehjelp og kan anbefale eller formidle..

Skrevet

Tjaa, får tenke litt på det.

De jobber såvidt jeg har skjønt masse, før de reiser hjem på lengre ferier, så kanskje hun vil ha ekstra jobb til, hi hi.

Kan jo kanskje spørre om hun vet om noen da...

Takk for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...