Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 På mandag våkna jeg og klarte knapt å gå... Var hos legen og fikk beskjed om at jeg antagelig har prolaps og ble sendt rett på mr. Hadde strålinger nedover i beina, mister kraft i beina osv. Fikk streng beskjed at om dette blei noe værre skulle jeg ta kontakt med en gang, slik at jeg skal legges inn på sykehus for vurdering til operasjon. Dette pga nerver som ligger i klem osv. Dersom jeg fikk problemer med avføring eller lignende skulle jeg derimot rett på legevakta. Idag våknet jeg og beina var helt uten kraft, og det samme med ene armen. Ringte ned til helsehuset, men legen min har fri idag. Forklarte situasjonen for dama i andre enden og fikk beskjed om å ringe i telefontida til en annen lege. Så viste det seg at denne legen var forsinka og ikke hadde telefontid likevel, Ringte tilbake til sentralbord dama og etter mye "styr for henne" fikk jeg time hos en helt ukjent lege kl 14 idag... Kjæresten min er frykteligg bekymra for at jeg ikke skal få hjelp fort nok (han er rygg-operert selv-9 og vil helst at vi drar på legevakta nå... Noen som har noe råd? Jeg vil ikke dra på legevakta for ingenting liksom... Legen min er tilbake på jobb imorra...
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Hvor er det de antar du har prolaps da? Siden armen er doven og? Har du problemer med å ikke få tisse? Bæsje? Eller klarer du ikke holde på det? Hadde ikke venta til i morgen, men kanskje til den timen 14. Vanskelig å vurdere når en ikke er oppi det. Hva sier magefølelsen din deg?
Nurse80 Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 Jeg ville dratt på legevakten. Høres jo ikke bra ut når du mister kraften i beina og ene armen. Høres ut som du har et ganske sterkt trykk på nervene.
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. mars 2008 har ingen problem med å gå på do, full kontroll der... =) Vet ikke hvor prolapsen sitter, skal på kontroll-time på mandag for å få svar på mr.... Men han regna med at den satt i korsryggen da det er der det gjør vondest... Men han mente også at det kunne være flere da, da jeg har hatt dette tidligere... Jeg er ingen stor fan av hverken lege eller sykehus så jeg vet liksom ikke helt... Syns jo ikke det er noe stas i dovne i armen, spes etter den beskjeden jeg fikk på mandag... Men tror jeg holder meg til timen kl 14...... Selv om jeg ikke liker at det er en helt ukjent lege...
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 Ja, men så kan du jo tenke at hvis du går til legevakt, er jo det en ukjent lege og, og da er det jo det samme om du kommer tidligere til :-) Vet ikke hva jeg hadde gjort, for hvis det bare er legeskrekk som holder deg tilbake, er det kanskje like greit å få det unnagjort med det samme Lykke til da, og god bedring.
*Smiley* Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 Du må dra på legevakta ganske kjapt mener jeg. Dette er ikke ingenting. En ting er å miste kraften i bena , men i armen også er ganske spesielt.
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 5. mars 2008 Da har jeg kommet fram til at jeg venter til å ha vært hos legen kl 14... Her er det nemlig ikke lege på legevakta før etter kl 6 om kvelden (tro det eller ei)... Legevakta her er nemlig på et nedlagt sykehus, som nå egentlig bare er eldresenter.. Legevakta på sykehuset er ca 1 time unna, og der er det laaaang vente tid også....
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 5. mars 2008 hmmm.... jeg har jo ikke greie på dette jeg da, så jeg vet jo ikke.... jeg ringer legevakta på sykehuset jeg....
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #9 Skrevet 5. mars 2008 Gjør det, så kan de avgjøre hastegrad. Høres jo litt spesielt ut det du sliter med.
Fire småtroll Skrevet 5. mars 2008 #10 Skrevet 5. mars 2008 Ring legevakta på sykehuset og spør. Fortell selvfølgelig at du har time klokka to, men at du er usikker på hvor alvorlig dette er, la de ta avgjørelsen for deg! Masse god bedring forresten, noe dritt når ryggen krangler...
Annika & Smulen Skrevet 5. mars 2008 #11 Skrevet 5. mars 2008 Hei, jeg har hatt prolaps nederst i korsryggen og det gjør sabla vondt. Jeg ble vurdert for operasjon, men siden jeg klarte å gå på do selv ble jeg ikke operert. Jeg slet også med at nerver lå i klem fordi det hovnet opp rundt prolapsen, for dette fikk jeg betennelsesdempende og det hjalp. Men det tok et år før jeg fikk full følighet i benet igje, det kan ta så lang tid for nerven å reparere seg igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå