Gå til innhold

Nå skjønner jeg snart ingenting......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 6 1/2 mnd er en storspiser. Han får 5 måltid om dagen, dvs hver 3. time. Kl 6 er det ca 150 ml MME, kl 9 er det ca dobbel posjon grøt + 1/2 moset banan, kl 12 200 ml MME + litt fruktmos, kl 15 ca 220 g hjemmelaget middag og kl 18 dobbel porsjon grøt + et beger fruktmos. (med dobbel porsjon grøt mener jeg ca 4 store ss pulver og ca 180-200 ml MME). Han får i tillegg så mye MME han vil ha til måltid med fast føde og drikker også en del vann. Men så var jeg og veide han i går, og HS sa at han nå ligger bittelitt under vektkurven sin!! Hvordan er det mulig! Kan jo umulig få i han mere mat enn dette......!

Han veier 8600 og er 72 cm lang. Trodde det var helt normalt.

Noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig synes jeg ikke han veier lite (til sammenligning veier gutten vår ca 9,5 kg, han er 10 mnd), men hvis han har hatt større vektøkning tidligere, kan det nok se ut som om han plutselig ligger under sin egen kurve, men så lenge det er innenfor normalen på percentilskjemaet, ville jeg ikke bekymret meg :o) De legger jo på seg mindre etterhvert også :o)

Skrevet

Ligger han under vektkurven sin??

Vesla mi var 70 cm og 7200g på 6 mnd kontroll, og helsesøstera syntes dette var helt perfekt!

Skrevet

Til shnuppeduppa

Det er forskjellige vekstkurver for gutter og jenter.

Jeg må stadig minne søsteren min på det - hun synes nemlig min gutt veier så mye mer enn hennes jente.

Skrevet

nå har eg ei jente. men hun var 8800gram på 1års kontrollen?... det kan vell aldri stemme at han ligger under vektkurven når han e 6 1/2 mnd å 8600gram???

Skrevet

Thanx!!!

=)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...