Piri Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Eller har du andre forslag til å få de hvite igjen? De som har hengt over panelovnene er det ekkelt gråskjær i selv om jeg har vasket de på 40 grader med blenda hvitt...... På vaskelappen er det en trekant med cl inni og en runding med en A inni. Hva betyr det?
dansejentes mamma Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Tror ikke du kan klore anna enn bomull. Gardinene er neppe bomull, så då vil det ikkje ha særlig effekt.
Piri Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. mars 2008 Så da må jeg rett og slett kjøpe nye da? :):)
Hera Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Jeg la i vann mine trådgardiner i en bøtte med Vanish og vann, de lå der over natta og så vasket jeg de i vaskemaskinen med vaskepulver. Så nå er gardinene hvite og fine:0)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 Trådgardiner bruker da som oftest å være bomull, hadde i hvertfall bare det når jeg jobbet i Kid interiør. Jeg kloret i hvertfall mine trådgardiner mange ganger. Hadde et par på kjøkkenet og de måtte jeg klore for å få helt rene og hvite igjen.
Piri Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. mars 2008 Brukte du mye klor da? Mine er 84 % bomull og 16 % polyester. Tror jeg tar sjansen. Må jo kjøpe nye uansett...
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 5. mars 2008 #7 Skrevet 5. mars 2008 Ja da er det sånne trådgardiner jeg hadde omtrent. Hvor mye klor jeg hadde? En god dæsj:) La de i bløt i klor over natten og vasket de en runde på finvask etterpå for å få vekk den verste klorlukta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå