Gå til innhold

hva kan deres 11-12 mndrs gamle barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

min lille kan krabbe, reise seg intill ting, gå rundt border, gå ved hjelp..

(og sitte, rulle osv..)

men kan ikke vise hvor stor hun er, klappe når vi synger klappe klappe kake, ikke er hun med på lille petter edderkopp, vinker ikke hade, peker ikke, gjør ikke borte-BØ heller..

gjør deres sånt?

min venninnes baby er 7mndr og gjør alt det der..

min har ikke ro nok til å sitte og se på oss engang!

min er et år om en uke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan nesten ikke sammenligne barn, alle er jo forskjellige. Syns for øvrig at ditt barn kan mye. De andre tingene kommer nok etterhvert. Noen tar ting fort, mens andre trenger mer tid.

Min gutt på 11 mnd, krabber ikke, men åler. Han sitter ikke selv. Han reiser seg og vinker. Men utover det gjør han ikke mer. Han prater heller ikke så mye annet enn bablelyder. Men det kommer etterhvert.

Skrevet

Min gutt er 1år om 2 uker.

Han kan sitte, gå når han holder seg til noe, spise bødbiter selv, krabbe og rulle, vinke, vise hvor stor han er og klappe.

Han kan ikke snakke noenting, ikke noe lille petter edderkopp, ikke peke.

Jeg har også en eldre sønn og han forandret seg veldig etter 1år. Plutselig kunne han alt. For han var det stor forskjell på 1år, og 1år og 1mnd.

Din venninnes baby er jo veldig tidlig da.

Skrevet

takk for svar dere! :D

kommer nok etterhvert ja, blir bare litt urolig når den lille lærer ting så med engang og min ikke kan noe av det!

Skrevet

Jenta vår er 11 mnd og hun kan:

krabbe ( men bare litt, legger seg ned for å åle istedet)

sitte selv og har satt seg opp selv

klapper i hender

viser hvor stor hun er

viser hvor sterk hun er

kan si hva kua, hunden , apen, og sauen sier

kan si mamma, pappa, natta og takk

vinker hei og hade

synger med når vi synger eller hører musikk

lager grimaser sånn at vi skal le av henne og da ler hun mye selv også...

men hun kan ikke stå, reise seg opp eller gå med støtte. Så barna utvikler seg forskjelling. mi jente virker som at prating osv er mer fokus på enn å komme seg rundt omkring.

Skrevet

min jente er 1 år om 2 uker , hun kan vise hvor stor og hvor sterk hun er , klappe kake, edderkopp er hun med på , vinker , peker, titt titt leken , spiser youghurt alene, setter seg opp og krabber , går/løper rundt bordet og med ting hun kan holde seg i , går et par skritt alene

språklig kan hun se hei , hade, lys, der , se ,mamma ,pappa, traktor , ekorn , bade, sitte, bil,ball

det er forskjell på gutter og jenter og forskjell fra barn til barn

snuppa vår har vært tidlig ute med det meste , tror da at det er litt pga storebror som er 14 mnd eldre gjør masse også og hun tar igjen . feks traktor og ekorn sier han 50 ganger for dagen og snuppa hermer

alle barna er kjempe flinke :-)

og plutselig kan de alt på en mnd isteden for å lære det over flere

Skrevet

Virker som om det er litt sånn at de barna som er tidlig med å bevege seg er seinere med språk o.l og omvendt...kansje de velger seg ut et felt og begynner med det? hehe....det stemmer iallefall på jenta mi og andre eg kjenner......snuppa kan

gå (og da selvfølgelig alt før å gå...krabbe osv)

klatre opp på lave ting

spise brød og frukt og drikke fra tutekopp selv (praktisk!)

klappe til sang (er du veldig glad og vet.,...)

hjemme seg bak noe f eks et tørkle og si "der" når hun titter fram (vi sier "henne er daniela?")

hun kan si mamma, der, neineinei og masse andre lyder, men ikke flere ord.

hun kan heller ikke vinke, vise hvor stor hun er og andre ting som er nevnt ovenfor her.

Hun er 1 år om ei uke, og for meg virker det som om hun har fokusert på å lære og bevege seg:) Veeeeldig aktiv!

Skrevet

Jenta vår er 1 år og tre uker. Hun kan:

vinke

si hallo

er med på "hode, skulder, kne og tå", lille Petter edderkopp og bake kake søte.

vise hvor stor hun er

gjemme ansiktet i hendene og si BØ!

Spise brødmat alene, drikker selv av tutekopp

Vil gjerne spise middag alene, men det blir mye gris

si mamma, pappa, Ole (bestefars navn), namnam, der, se

Rister eller nikker på hodet når vi spør om enkle ting

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...