2-barns mor Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Gutten min på 11 mnd har hatt Kiss og vært veldig urolig siden fødsel. Han har også vært plaget med andre ting som stygg hoste i flere perioder og mage/fordøyelsesproblemer. Han har gulpet mye og hatt treg mage. Han venter på utredning i fht reflux og pH-registering og astmautredning. Han har begynt med astmamedisiner og har blitt en del bedre etter dette. Men den siste tiden når han spiser, sutrer og gråter han under måltidet. Stusser på hvorfor han gjør dette. Noen ganger må jeg bare avslutte måltidet. Han er også generelt mye trøtt. Han sover godt om natten, men ganske lite om dagen. Er fryktelig slitsomt dette her, har vært så mye synsing og sansing hele veien. Og nå lurer jeg jo selvsagt på hvorfor han er sånn når han spiser. Men det er ennå ganske lenge til disse utredningstimene.... Noen med lignende erfaringer?
Tussa og Sofie Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 Hei, har også en jente med kiss. Hun er 4 mnd og får bare flaske. Vi har også problemer med uro ved måltidene, på natten går det greit og også etter hun har sovet en lang lur. Men sliter med at hun gråter, vrir seg bort og vil ha flasken igjen...gråter til, slipper og sånn går det. Fryktelig slitsomt og det resulterer jo i at hun spiser mindre enn hun ellers ville gjort og dermed veldig hyppig. Jeg vet ikke hvorfor det er slik, men opplever at når hun er ordentlig sulten og vi klarer å drøye minimum 3 timer mellom maten, spiser hun også roligere. Vet ikke om det har noen sammenheng forøvrig. Her soves det også lite på dagtid ifht hva HS ønsker, men jeg har ikke sjans til å få til noe mer enn det vi nå har. Jeg fører logg på alt hun gjør, når hun spiser, hvor mye, når hun sover, tidspunkter, når hun blir lagt. Totalt antall ml mme i døgnet osv. Da har vi oversikt. Venter på time hos barnelege for å sjekke fordøyelsen. Tror ikke det er noe galt, men greit å sjekke. Har forsøkt litt grøt, men tåler det absolutt ikke. Får så vondt i magen, og vi sliter enda med skriking 2 kvelder i uka pga luft i magen når hun kun får mme. Jeg har ingen forklaring til hvorfor dere har det slik, eller vi for den del, men det er veldig slitsomt ja. Merker også at hun trenger mye ro rundt seg på kvelden før legging, har vi gjester så blir det mye lyd og oppstyr og spisingen blir bare kaos og hun er kjempeurolig. Så rutinene hos oss er så viktig.
2-barns mor Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. mars 2008 Takk for svar. Fryktelig kjedelig og slitsomt dette her ja. Gutten vår er bra i nakken nå, derfor venter vi spent på disse utredningene og svar på de. Men merker at det er noe som ikke er som det skal. Er enig med deg at rutinene er utrolig viktig. Sånn er det her og. Vi kan heller ikke reise bort og komme frem sent, for da blir han utrolig stressa og all maten kommer opp igjen. Går dere til noen behandling ifht Kiss - problematikken? Ønsker dere masse lykke til og håper at det bedrer seg snart for dere og.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 var nesten som å lese om gutten min! han har ikke kiss, men har alltid vært veldig grinete. sovet dårlig både dag og natt. men sover bedre om natta nå. han har alltid gulpa veldig mye, mild reflux, som vi fikk medisiner for. holder på med astma utredning nå. han virker nesten alltid trøtt og grinete på dagen, skriker og sutrer mye når han skal spise, selv om han burde være sulten. jeg er ganske utslitt. men vi finner ikke ut av det. så jeg ville bare si at jeg vet hvordan dere har det. klem!
2-barns mor Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. mars 2008 Takk for svar. Hvor gammel er gutten din?Har dere vært til pH-registrering? Syns du medisinene hjelper? Ifht astma, hoster han mye? Kan jo ha en forbindelse med reflux også hører jeg de sier. Gutten vår sutrer også mye utenom når han spiser, virker som han plages av noe. Kjedelig at dere også har det sånn og ikke finner ut av det. Utrolig slitsomt å ha det sånn. Kjedelig også for nå er permisjonen snart over. Lykke til til dere og.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 5. mars 2008 #7 Skrevet 5. mars 2008 var ikke på ph registrering, vet ikke hvorfor egentlig. fikk gaviscon, og det hjalp utrolig mye, nå får han nesten ikke det lenger og gulper bare normalt. Han er 7 mnd nå. han har ikke hostet men vi hører en høy pipelyd ved utpust. fikk også vite at det kunne være en sammenheng med det og gulping, men det er nå utelukket siden han ikke gulper noe mere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå