Lova Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Er vant til å våkne med en dobbel latte hver dag.Har kuttet helt ut kaffe nå som jeg er gravid.Flere som har det?Eller har dere bare kuttet ned på kaffedrikkingen?
ChellBell - har født! Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Jeg har bare kuttet ned på antall kopper. Jeg klarer ikke helt våkne uten en kopp )
lanoforliten Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 Dikk latten din du, Jeg har drukket mye kaffe før svskapet men har kuttet ned til to kopper daglig ca. Fungerer veldig fint det!
Hønemor30 Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Drikk kaffe du , trenger jo ikke kutte det helt ut :-)
LilleVackreAnna Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 Kos deg med en dobbel latte med god samvittighet!! Har sjøl kutta ut kaffe helt, men det er fordi jeg syns det smaker heeelt pyton etter jeg ble gravid. Veldig rart, for jeg er en skikkelig kaffe-elsker, og jeg savner å ta en kopp, men når jeg smaker på må jeg bare tømme ut hele greia. Dette begynte før jeg visste at jeg var gravid, så det kan ikke være innbilning heller. Får holde meg til grønn te jeg da...
Värn Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 Jag var en skikkelig kaffeelsker før jeg var gravid men har kuttet helt ut. Dette var enkelt da jeg mistet lysten på kaffe. Har heller ikke lyst til å risikere noe, koffein er jo trots alt et sentralstimulerende stoff. Dog er det i følge retningslinjene lov til å drikke opp til 2 kopper per dag, altså skulle jeg ikke ha dårlig samvittighet for å drikke en latte om morgenen. Du kan jo gjøre den litt svakere eller litt mindre bare
kattungen Skrevet 5. mars 2008 #7 Skrevet 5. mars 2008 Du kan fint drikke 2-3 kopper daglig uten å få dårlig samvittighet. Så synes som de andre her at du bare skal kose deg! Jeg er dessverre så kvalm at jeg ikke klarer å drikke kaffe, men savner virkelig kosen. Rart at ting man vanligvis elsker ikke smaker godt lengre.....
Maracuya Skrevet 5. mars 2008 #8 Skrevet 5. mars 2008 Jeg drakk kaffe de første ukene men nå har jeg også mistet lysten på det pga lett kvalme. Så nå sitter jeg og gjesper på jobb de første to timene...:-) Bare kos deg du!
Nr2iNovember Skrevet 5. mars 2008 #9 Skrevet 5. mars 2008 Jeg drikker kaffe. Av og til en kopp eller to mer enn det som er "lov", men tror det går bra. Er ikke hver dag jeg drikker kaffe i det hele tatt heller..
Gjest Tallulah Bankhead Skrevet 5. mars 2008 #10 Skrevet 5. mars 2008 Jeg har også kuttet ut kaffe helt etter at jeg ble gravid denne gangen. I januar kom det er ny forskningsrapport som viser at det er trygt for gravide å drikke opptil to kopper kaffe per dag, men at et større inntak ikke er heldig. Jeg forstår godt at mange velger å fortsette å drikke litt kaffe, men for min egen del valgte jeg å slutte helt med den siden jeg aldri har drukket mye av det likevel. http://www.newscientist.com/article/dn13206-coffee-can-double-risk-of-miscarriage.html
helhalhalo Skrevet 5. mars 2008 #11 Skrevet 5. mars 2008 det er gammelt nytt at vi kan ta et par kopper kaffe pr dag. Selv måtte jeg kutte ned for jeg drakk mer enn det. Jeg har tenkt litt på å velge latte for å drøye kaffen. Litt kaffe og mer melk - Kommer til å legge på meg i stenden da:( kos deg med latten din
cami84 Skrevet 5. mars 2008 #12 Skrevet 5. mars 2008 jeg drikker fortsatt kaffi, men mye mindre, smaker ikke så godt lenger:(
nellik-alle gode ting er 3 Skrevet 5. mars 2008 #13 Skrevet 5. mars 2008 Jeg har aldri likt kaffe før! Aldri smakt godt! Ingen sorter!! Men her om dagen når jeg var på kafè med en venninne smakte jeg på moccaen hennes, og det var NYDELIG Siden har jeg kansje drukket en kopp om dagen... Hvorfor skal man egentlig ikke drikke kaffe..?
Lova Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #14 Skrevet 5. mars 2008 For mye kaffe kan øke sjangsen for SA.Vet ikke helt, har egentlig veldig lyst på, savner lukten i huset, men må innrømme at jeg har blitt en smule fanatisk, og vil gjøre "alt" riktig.Vet med meg selv at en kopp ikke kan skade, men... Er faktisk en kaffebar rett rundt hjørnet her med koffeinfri espresso/Illy.Tror kanskje jeg går over til den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå