Mamma Mirabell Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Når begynner dere med ukepenger?? Syns min på 5 år er altfor liten til dette.. Er det bare jeg som mener det?
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Jeg gir min penger slik at han kan kjøpe leker selv, han har vært av typen som ikke setter pris på sine leker rett & slett =) Han tror det er bare til å kjøpe og kjøpe Nå skjønner han at han kan spare til ting han ønsker seg, og han blir kjempe stolt når han får kjøpt leker for sine egne penger og betale selv. Begynner jo på skolen til høsten, stor gutt! Jeg skjønte selv greia med penger når jeg var 5,5 år =)
prekæs Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 Har litt sansen for at så små barn yter etter evne og får etter behov. Min datter på 15 får 14 dags lønn og da såpass mye at hun har en mulighet til å klare seg med de pengene. Hun gjør rent og andre div huslige sysler. Vennerød i Dine penger(?) hadde en fin artikkel om emne hvis du gidder å google:)
Mamma Mirabell Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. mars 2008 Takk, er noe annet når de er 15 da, litt eldre enn 5...hehe
prekæs Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 http://www.nrk.no/programmer/tv/kos_og_kaos/1.1721890 Her er artikkelen:)
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 Men dette er jo litt inviduelt da, på barnet selv =) Når min sønn kan ødelegge en leke første dagen han får den, og si at det er bare til å kjøpe en ny så syns jeg at han burde skjønne at penger vokser ikke på trær hehe
Mamman til Mari Skrevet 5. mars 2008 #7 Skrevet 5. mars 2008 Enig med deg. Og så er det jo fint at de kan bli vant til å hjelpe til litt - uten å måtte få penger for det, synes jeg.
Mamman til Mari Skrevet 5. mars 2008 #8 Skrevet 5. mars 2008 Svaret var til Mamma Mirabel vedr. det at det var forskjell på en 5-åring og en 15-åring.
Sjefsmegga Skrevet 5. mars 2008 #9 Skrevet 5. mars 2008 Unødvendig så tidlig ja....min er snart 10år og har faste plikter og får 100kr uke hvis han har gjort alt som står på lista. Han regulerer ukepengene sine på den måte selv. Lekser og rydding av rommet inngår ikke i disse "betalte" oppdraga. Han gjør som regel det meste...siden han driver å sparer til ny pc... Han har selv vært med på å bestemme oppgavene og forhandlet fram lønna si :-) Han har had ukepenger på dette viset fra han var 7år, og det har steget fra 35kr samtidig som han har fått mer ansvarskrevende oppgaver...
Sjefsmegga Skrevet 5. mars 2008 #11 Skrevet 5. mars 2008 Fin fin ordning for meg også :-) For det hjelper på når han tar små jobber som feks, tar ut søpla, tar utav oppvaskmaskina, henter inn ved ol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå