Gå til innhold

Ukepenger....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynner dere med ukepenger??

Syns min på 5 år er altfor liten til dette.. Er det bare jeg som mener det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir min penger slik at han kan kjøpe leker selv, han har vært av typen som ikke setter pris på sine leker rett & slett =) Han tror det er bare til å kjøpe og kjøpe :P

Nå skjønner han at han kan spare til ting han ønsker seg, og han blir kjempe stolt når han får kjøpt leker for sine egne penger og betale selv.

Begynner jo på skolen til høsten, stor gutt! :D

Jeg skjønte selv greia med penger når jeg var 5,5 år =)

Skrevet

Har litt sansen for at så små barn yter etter evne og får etter behov. Min datter på 15 får 14 dags lønn og da såpass mye at hun har en mulighet til å klare seg med de pengene. Hun gjør rent og andre div huslige sysler. Vennerød i Dine penger(?) hadde en fin artikkel om emne hvis du gidder å google:)

Skrevet

Takk, er noe annet når de er 15 da, litt eldre enn 5...hehe

Skrevet

Men dette er jo litt inviduelt da, på barnet selv =)

Når min sønn kan ødelegge en leke første dagen han får den, og si at det er bare til å kjøpe en ny så syns jeg at han burde skjønne at penger vokser ikke på trær :) hehe

Skrevet

Enig med deg. Og så er det jo fint at de kan bli vant til å hjelpe til litt - uten å måtte få penger for det, synes jeg.

Skrevet

Svaret var til Mamma Mirabel vedr. det at det var forskjell på en 5-åring og en 15-åring.

Skrevet

Unødvendig så tidlig ja....min er snart 10år og har faste plikter og får 100kr uke hvis han har gjort alt som står på lista. Han regulerer ukepengene sine på den måte selv. Lekser og rydding av rommet inngår ikke i disse "betalte" oppdraga. Han gjør som regel det meste...siden han driver å sparer til ny pc... Han har selv vært med på å bestemme oppgavene og forhandlet fram lønna si :-)

Han har had ukepenger på dette viset fra han var 7år, og det har steget fra 35kr samtidig som han har fått mer ansvarskrevende oppgaver...

Skrevet

Høres ut som en fin ordning, Ugla!

Skrevet

Fin fin ordning for meg også :-) For det hjelper på når han tar små jobber som feks, tar ut søpla, tar utav oppvaskmaskina, henter inn ved ol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...