☆Lady Ma Ma☆m/påfyll:) Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Noen som har vært i ett slikt bryllup?Hvordan var det??Kan man fortsatt bruke hvit brudekjole? Håper på svar:)
maja_73 Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Ja, selvfølgelig! Antrekk, musikk, hvor du vil ha vielsen..., det meste kan du bestemme selv. Jeg skal ha hvit kjole, datteren min skal gå sammen med meg inn, vi skal ha noen til å synge to sanger, ellers står vigsleren for tale og selve vielsen. Innmarsj og utmarsj er to fine sanger som betyr noe for oss, fra cd.(ikke orgel, hurra!) Seremonien skal være der vi har selskapet, og det blir helt som vi kunne tenke oss. Og vigsleren har hatt to møter for å bli kjent med oss, så talen blir forhåpentligvis personlig:-)
☆Lady Ma Ma☆m/påfyll:) Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. mars 2008 Åh det høres jo kjempefint ut da:)skikkelig romantisk. Er det litt sånn at humanismen er bygd på de mennesklige prinsipper som tro,håp og kjærlighet for og si det sånn??Det er jo det bryllupp handler om for meg,Gud har jo ikke noe og si for meg det er jo tross alt meg og partneren det handler om eller har jeg misforstått?? Blir riktignok navnfest først før brylupp men må virkelig si at jeg heller mere mot humanetisk bryllupp oxo.Nå er riktigok samboe helt enig bare jeg som har vært opptatt av tradisjon men jo nærmere dåp nærmer seg synes jeg og prinsippet med kirkelig dåp blir feil for meg og så får heller guttungen bestemme selv da den tid kommer.
maja_73 Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Ja, det blir romantisk! Har giftet meg en gang før, i kirken, så jeg har noe å sammenligne med. Humanismen er bygd på medmenneskelighet, tror ikke på noe "overnaturlig" Det er mennesket i seg selv som er viktig. Les gjerne på www.human.no. Vi har hatt navnefest tidligere, veldig fin seremoni. Samboeren min er ikke medlem av statskirken, så dette ble et naturlig valg. For at dere kan ha humanistisk vigsel må en av dere være medlem av Human-Etisk Forbund. Lykke til med valget!
☆Lady Ma Ma☆m/påfyll:) Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. mars 2008 Tusen takk for svar:) Har vært inne og lest og synes dette høres mye mere personlig ut og riktig for oss:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå