Gå til innhold

bekkenløsning og akkupunktur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jordmor foreslo at jeg burde prøve akkupunktur, mot bekkenløsning og manglende energi.Noen som har prøvd dette,og vil dele erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har slitt ganske mye med bekkenløsning i et par mnd nå (er i uke 33 nå) og den siste uken har jeg nesten ikke kunnet gå. Jeg bruker krykker og sliter spesielt mye om natten. Jeg har fått behandling hos fysioterapeut uten å synes at jeg merker så mye forskjell. Massasje og varme er deilig, men følte at problemet satt litt "dypere". Mine smerter sitter i lysken/symfysen, og litt i den ene hoften.

Etter et lite besøk hos en kiropraktor jeg kjenner har ting endret seg ganske drastisk. Han fant noen låsninger som han knakk opp, men i tillegg satte han noen nåler dypt inn i ryggen min, rundt en virvel omtrent midt på. De lå jeg med i noen minutter, og da jeg reiste meg opp kunne jeg gå mye bedre enn da jeg kom! 3 dager senere fikk jeg en ny behandling og nå merker jeg STOR forskjell både når jeg går men også når jeg skal snu meg om natten. Kiropraktoren sa jeg kun trengte en behandling til.

Jeg er ganske overbevist om at det er nålene som har gjort forskjellen.

Jeg vil absolutt anbefale deg å prøve akupuktur evt kombinert med kiropraktor. Jeg har stor tro på at dette kan hjelpe. Det er utrolig deilig å faktisk være mye bedre!! Trodde dette bare ville forverre seg nå fram til fødsel, og var begynt å bli bekymret for tiden etterpå også. Det er jeg ikke nå.

LYKKE TIL og god bedring.

Skrevet

Jeg fikk smerter i bekkenet 1 uke før jeg oppdaget jeg var gravid og har hatt vondt siden.. Har gått til akupunktur siden ca uke 12 ( er i uke 27 nå) Hadde en pause rundt juletider pga jeg skulle begynne på et opplegg via kommunen med trening med fysioterapeut.. Gikk på det et par uker og ble myyye dårligere.. Endte opp med å måtte gå med krykker enkelte dager pga sterke smerter. Begynte så opp med akupunktur igjen, og en uke etter oppstart av behandlingen var jeg myyyye bedre.. Har ikke brukt krykker siden for å si det sånn.. Jeg føler iallefall at jeg har hatt kjempegod effekt av akupunktur men det tok litt tid (2 behandlinger i en uke) før det virket.. Absolutt verdt et forsøk med andre ord!!

Skrevet

Jeg hadde en periode så vondt pga.bekkenløsning at jeg vurderte krykker. Fikk da tips om akkupunktur.Jeg var litt skeptisk,men bestemte meg for å prøve likevel. Etter første behandling kjentes det faktisk litt verre ut, men etter andre og tredje behandlig var jeg mye bedre! .(Var visst vanlig m en liten forverring først,men det varte ikke lenge) Nå har jeg en behandling i uka.Har utrolig mye mindre vondt,men må frremdeles passe meg for hvor mye jeg gjør,osv. Hadde det ikke vært for akkupunkturen,vet jeg ikke hva jeg hadde gjort:). Det er dyrt,men verdt hver krone!Anbefales sterkt fra meg.

Lykke til!

Skrevet

JAAA! Det funka som bare det! Jeg skjønner faktisk ikke at det går an, bekkenet var jo helt skranglete og vondt på alle kanter. Men etter et par behandlinger er det helt fint!

Jeg har også gått og fått nåler mot lite energi tidligere i svangerskapet, det kan ha hjulpet litt, men ikke så kjempemye. Men da fikk jeg jo nesten ikke i meg mat, og da er det jo litt mye forlangt at akupunktøren skal kunne fikse på det... han hadde satt nåler for det før med god effekt.

Så prøv! Det koster litt, men om det funker er det jo virkelig verdt det.

Skrevet

Jeg har fått en kombinasjon av akupunktur og fotsone mot min bekkenløsning - det har fungert veldig bra!

Skrevet

Tuuuusen takk,for positive svar jenter:-) Så herlig! Kanskje det er håp allikevel da;-) Dette skal jeg prøve ja:-))))))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...