Gå til innhold

noen som har frittgående kanin i bur her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har, han bor i buret men kan gå hvor han ønsker ellers. marsvinet kommer seg ikke ut så jeg må bygge en bro til han. men, følger dere med på hva kaninen gjør? min lever sitt eget liv, det funker greit. i hvert fall det jeg vet.

også lukker dere buret på dagen når dere er bort? jeg lukker det på natta, for ellers vil kaninen opp i senga mi, og der går grensen, marsvinet må jo ikke bli ensomt. også lukker jeg det på dagen, men det er jo litt dårlig gjort. han gjør jo ikke noe galt

hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte først; går han ute på egenhand? Er der ikke katter?

Men inne ja.

Marsvin på egenhand inne er ikke bare-bare.

Vå må passe på vår når han får løpe fritt.

Han har et eget område han løper på. Viker sjelden utenfor. Har laget sine egne grenser..... Men så fort han får mulighet vil han gjerne gnage. Både på lister, sofa, teppe og ledninger om der skulle være noen.

Skrevet

Har lurt litt på det samme.

Bæsjer den ikke overalt da? Det er det jeg er litt skeptisk på da....å plutselig tråkke på en bæsj, eller at det blir liggende en bæsj eller at den tisser under sofaen.

Går det an å få den til å gå inn i buret når den skal gjøre bimmelim og bommelom?

Skrevet

det er jo litt ugunstig.. hm.. kaninen gnager heldgivs ikke på noe (som jeg har merket) men det betyr jo ikke at marsvinet er like smart. hm.. det er ikke like atraktivt og la han være frittgående da. hehe... lage hage til han i stua... hehe

Skrevet

kaniner er renslige, de liker og ha doen på ett sted. og så lenge den har fått et do gjørnet i buret så holder den seg til det. så den kan gå ut og inn av buret som den vil og er renslig :-)

men marsvninet vet jeg ikke, siden den ikke klarer og gå ut og inn selv og har litt begrenset med utrykknings muligheter

Skrevet

Marsvin kan læres opp, etter det jeg leste meg frem til, men vi ga opp!!

Må tørke opp når han har vært ute..... *sukk*

Ikke er de særlig renslige i buret heller. Det skjer overalt.

Skrevet

hm.. her tisser i hvertfall begge to i samme gjørnet. så kansje det er mer håp for min.. hehe.. de burde kommet med renslighetes garanti

Skrevet

Viktig å passe på ledninger. Husk, kaniner er smidige.

Kaninen min bet istykker ledningen på komfyren. Flaks at det ikke skjedde noe.

Hun er utrolig glad i gnage på ledninger, egentlig alt.

Viktig å legge noen kvister rundt omkring, slik at det kan være morsommere å tygge på det istedenfor ledn når du ikke følger med hele tiden.

Man trenger ikke å være som en hauk, bare man tar forholdsregler:)

Det er heller ikke noe galt at de er i buret bare buret er STORT nok. Det er liksom det som utgjør forskjellen.

Kaninen min levde kun i buret om dagene når jeg bodde i Ål.

Rett og slett fordi huset var for stort og det var gammelt. Gamle ledn og lign.

Men, så er det kos å ha de ute også! :)

Utrolig koselig!!! :)

Så lenge buret inneholder do, kvister og høy så har de alt de trenger. Og et stort bur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...