to tette Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 i de siste ukene har jeg lagt på meg kolosalt. flere kilo sist uke! er det normalt? Er 37+2 i dag.
***lilli*** Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Eg la på meg 5 kg i helga. 5 kg!!! Og eg som syns det såg så lovandes ut.. Håper verkeleg det ikkje fortset slik. Eg er i veke 36 no. Om det er normalt eller ikkje veit eg ikkje. Det er jo så forskjelleg når og kor mykje ein legg på seg. Vi får trøste oss med at det ikkje er så lenge igjen.
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 Vanskelig å si hva som er normalt eller ikke.....men flere kilo på en uke høres jo litt mye ut! Kanskje du har fått endel vann i kroppen? For min egen del så har det med vekt gått litt i røkk og napp, men da snakker jeg ikke om mer enn 1-1,5 kg pr uke. Så har det stått på stedet hvil noen uker etter det.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Vær litt ups på plutselig kraftig vektøking selv om det er på slutten - det kan skyldes plutselig masse vann i kroppen. Så mye som fem kilo...som ei skriver her - da ville jeg ha kontaktet lege/jordmor for å sjekke om svangerskapsforgiftning. Forhåpentligvis er det ingenting å bekymre seg for, men best å sjekke
LadyLuck & Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 la på meg 4,8kg mellom konroll i uke 36, og kontroll i uke 38. Og dette var vist helt normalt.. (skal ikke på kontroll før termindato, eller... forhåpentligvis ikke)
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 Jeg legger på meg i rykk og napp. Et par kilo på to dager i helgen f.eks. Jeg merker godt at det er vann i kroppen. Har lange "pinglefingre" i utg.pkt, men nå nærmer de seg pølseform. Blodtrykket er stigende, så jeg har fått beskjed om å måle jevnlig (hos jm e.l.) De er redde for svangerskapsforgiftning. Det å måtte sitte og hvile etter å ha gått langsomt opp trappa er ikke akkurat oppmuntrende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå