Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Føler dere at dere blir tatt alvorlig av legen? Jeg har hatt hodepine siden jul (ca 4-6 dager i uka, men paracet har funka til en viss grad). For to uker siden ble det bare verre, og jeg ble liggende i vinterferien. Nå har jeg vært sykmeldt i over ei uke og prøver kiropraktor og alternativ behandling. litt bedre i dag... Legen ville bare gi meg sykemelding og sjekket ikke ut noe annet. Jeg er mye plaga med hodepine til vanlig også ("stresshodepine", ike migrene), og jeg vet at det ikke er noe "alvorlig" (her tatt MR osv). Er bare veldig frustrert av å gå sykmeldt pga dette... Hva er hormonell hodepine som noen snakka om?
Idun<3tosmå<3 Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Min lege tok meg alvorlig, ville først sende meg på røntgen, men det kan jeg jo ikke, så snakka han om MR. Det følte jeg var litt overkill da jeg kun har hatt det mens jeg har vært gravid. Ble eninge om at jeg skulle jobbe enda mindre, og at jeg skulle få tatt en synstest. Før jeg rakk tilbake til legen var jeg hos kiropraktor, og da viste det seg at en låsning i nakken var problemet. Problemet med hodepinen var dermed løst! Og takk for det! To mnd med daglig hodepine var ikke godt. Hormonell hodepine er vel bare en forklaring på noe uforklarerlig. Ikke alltid man kan finne årsaken til hodepine. Men ta det mere med ro og drikk rikelig. og sørg for at kroppen har det bra og at det ikke er låsninger/spenninger som kan gi deg hodepinen. Akkupunktur skal også kunne hjelpe! Du får bare prøve alt mulig! God Bedring!
endelig mamma t 2 :) Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Jeg har vært veldig heldig med legen min. Legen min er selv plaget med migrene (som jeg har), og vet mye om dette. Noen er nok ikke fullt så heldige, og kan ha problemer med å bli tatt alvorlig. Kronisk hodepine er en "usynlig" sykdom, kan ikke ses, kan ikke måles, og kan ofte ikke gjøres noe med.. Nå når jeg går gravid har jeg dessverre ikke annet å gjøre enn å krysse fingrene for at anfallene holder seg unna, og når de kommer er eneste bot å gå rett til sengs. Kan jo ikke spise annet enn paracet, og disse er som sukkertøy å regne når jeg får anfall. Prøver å forebygge så godt jeg kan; spise regelmessig, drikke mye vann, få nok søvn, unngå sterk sol og prøve å ta kroppens små tegn på alvor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå