Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bestemt oss for å prøve på en til i mai og det gleder jeg meg veldig til. Har en veldig god gutt på 15 mnd fra før og ønsker ikke så stor aldersforskjeld på dem, men i det siste har jeg lurt litt på om detta er lurt. Grunnen til det er at sønnen min har blitt veldig sutrete, han vil bare bli løftet på og bare sutrer når jeg bare går forbi han osv. Må jo også legges til her at jeg er hjemmeværende med han, han er ikke i barnehage eller hos dagmamma, så vi tilbringer hele dagen sammen, så han får jo mye oppmerksomhet fra meg.

Er det noen her som kanskje kan roe meg litt?? det trenger jeg..

Tar sutringen slutt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han ikke har vært helt i form i det siste, og at det er derfor han har vært litt klengete, og at dette vil gå over snart? Pleier jo ofte å være slik.

Men når du er hjemmeværende og han får din oppmerksomhet hele dagen er det kanskje fare for at han vil bli sjalu hvis det kommer en baby som krever mye av din oppmerksomhet? Kanskje hadde det vært en ide å la ham få gå i barnehagen noen dager i uken mens du er gravid, slik at han opplever oppmerksomhet fra andre også, samt får lekekamerater. Jeg tror barn har godt av å gå i barnehagen for å utvikle sine sosiale evner...dette kan komme godt med senere når han og barn nr to skal bli "lekekamerater"...

Så jeg ville nok gått for nr to nå, så det ikke blir så stor aldersforskjell mellom dem...

Skrevet

Enig jeg :) Kjør på! Men han har sikkert godt av barnehage eller lekepark ett par dager i uka når lillebane kommer, da føler han kanskje at det er hans dagsoppgave den dagen + at han får være sammen med barn på sin egen alder + at du får bedre tid med babyen. Og du er ikke noen dårlig mor fordi om du velger å ha han i barnehage selv om du er hjemme med ny baby :) Det er flinke folk i barnehagen og gutten din vil nok få det supert:)

Ellers så kan det jo være bare en fase, en periode, som går over. Vi har hatt mange rare faser, fasen vi har nå er at han kun skal ha de skoene og lua han bruker mest, andre sko og luer er kjempeskumle, hehe ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...