Gå til innhold

Står i malelukt på jobb...grrr.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal jeg gjøre... Sjefen min vet at jeg er 4,5 mnd på vei. Nå holder hun på å pusse opp butikken på kveldstid, så hver morgen når jeg kommer eimer det maling. Jeg har ikke det minste lyst til å puste inn denne malingslukten....Det tar lang til å lufte ut av butikken, og vi ligger rett ved en bråkete vei, så det er ikke så lett å la døren stå åpen over tid. Da blir man gal i hodet av trafikkstøy.

Synes det er pyton at jeg som er gravid på stå og sniffe maling. har prøvd å hinte til sjefen, men da sier hun at jeg får ta noen dager fri. jeg har ikke lyst til å ta fri, for jeg mister både lønn og ikke minst det som gir grunnlag for hvor mye jeg får utbet i permisjon(har bare jobbet der siden des, og nav tar gjennomsnitts.lønn pr mnd for å regne ut hvor mye jeg skal få).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke få sykemld eller svangerskapspenger for perioden det varer? Du skal jo ikke stå i malingslukt, er ikke bra verken for deg eller barnet. Du kan jo høre med legen din hva han/hun mener om saken?

Skrevet

ja, tror jeg må gjøre det. Siden oppussingen bare skjer på kvelden, tar det sin tid. Tror ikke vi er ferdig før til påske...

Skrevet

sykemelding? For mye oljebasert maling er ikke bra for barnet, så det der er et hensyn jobben din må ta, ellers så må du passe på det selv. Dette er jo grunnlag til sykemelding og svangerskapspenger for en liten periode

Skrevet

kommer jo helt ann på hva de bruker da. er det vannbasert maling, som blir mest brukt er vel ikke det farlig?

Skrevet

Vannbasert tror jeg er mindre skadelig, men som gravid skal man ikke stå i malingsos uansett.

Skrevet

Så lenge jobben din er til fare for barnet og de ikke kan tilrettelegge for deg har du krav på svangerskapspenger.Vet ikke hvordan det er når det males for en kortere periode men dette bør du sjekke opp.Jeg jobbet som maler før jeg fikk svangerskapspenger,jobbet ikke en dag gravid med maling jeg!

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Skal høre med legen min i morgen.

Skrevet

Dersom du har fått vaktene for en periode fremmover og blir sykemeldt, har du krav på lønnen din for de vaktene... Men du har kanskje en litt sleip sjef som ikke gir vakter for mer enn 14 dager el. noe?

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...