blir gal Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 er det veldig mange unge mødre?da mener jeg under 20.virker som det blir fler og fler av dem.er selv 24,25 da ungen kommer.føler meg ung selv.
rosenkvisten Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Det er det iallfall der jeg kommer fra. Jeg venter mitt første barn og er 21. Har en venninne som fikk barn da hun gikk første året på videregående(16 år)..Og ble gravid igjen rett etterpå. Hun har klart seg utrolig bra, og han vært og er en flott mamma:) Jeg føler meg selv som en liten snottunge selv:p Kan ikke fatte at noen kan klare det før det.
Katharina88*Angelica08 Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 Fader å opptatt du er av unge mødre da... Men nok en gang JA! Jeg blir 20 rett etter ungen har kommet...
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Jeg kan også bli litt overrasket innimellom om hvor mange mødre det er her som er unge, da mener jeg 18-19-20 år når de får barn. Jeg syns det ser ut som veldig mange her inne bare er i begynnelsen av 20-årsalderen når de får barn. Jeg hadde inntrykk av at det var moderne å vente til etter passerte 25 år her i landet nå til dags. Mange er rundt 30 år når de får sitt første barn, i hvert fall i urbane strøk. Selv var jeg nettopp fylt 25 da jeg fikk mitt første barn, syntes selv det var fin alder å få det første barnet på. Var nesten 32 da jeg fikk tredjemann.
BarnNr.4 :) Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 Til blir gal! Hvor er det du vil med innleggene dine??? Vil du ha sympati for at du ble"tvunget" til å ta abort som 20 åring? Å for at du er sjalu for at du ikke fikk den ungen?? Jeg synest du har INEGN grunn til å komme å dømme de unge som får unger!! Synest også at det er veldig barnslig av deg å komme her å legge ut samme innleggene dine over alt på bim for å få noen til å vær enig med deg. Skjerp deg!
Annalina Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 herregud for noen reaksjoner på dere, jeg synes også at det er mange unge mødre her...da jeg var 18-19 var jeg mer opptatt av å få meg en utdannelse, og en ordentlig jobb, før jeg evt fikk mitt første barn. Det er jo kun noen få år siden dere ble karakterisert som barn selv, husk at dere er "barn" til dere er 16 år. Så når dere velger å få barn når dere er 18, så er det ungt, men dette er noe dere ser selv når etterhvert som årene gror på baken...men det er selvfølgelig opp til dere selv, om dere vil ha barn nå, eller vente i 10 år til.
Mamma mjaua Skrevet 5. mars 2008 #7 Skrevet 5. mars 2008 her ser du hvorfor hun har fått slike reaksjoner http://www.barnimagen.com/forum/thread/137027133 jeg personlig ble ikke gravid fordi det liksom er populært med stor mage, siden "alle andre har det"... ikke rart man reagerer sliktm når HI tror dette om alle jenter under 20 som er gravide..
Annalina Skrevet 5. mars 2008 #8 Skrevet 5. mars 2008 Leste det innlegget, enig der, det er jo selvfølgelig forskjellige årsaker til at unge damer blir gravide. Jeg hadde også venninner som fikk barn i ung alder, og det var skjelden planlagt. Den ene av dem ble bestemor i fjor i alder av 35, samme mnd som en annen fikk sitt tredje barn;-). Dette er deres eget valg, sikkert mange som synes jeg er gammel, som får mitt tredje i alder av 36.
LinePine*Og Alexandra* Skrevet 5. mars 2008 #9 Skrevet 5. mars 2008 Jeg var 18 når jeg fikk førstemann, og er nå 23 og venter nr 2 Har gått veldig fint med oss, har jo hatt stabilt forhold til samboeren min og grei inntekt hele veien da... Angrer ikke på at jeg ble mor så tidlig!
renathe88 Skrevet 5. mars 2008 #10 Skrevet 5. mars 2008 Jeg er selv 19 år og venter barn nå i april:) stoor gleder oss hele familien:D
blir gal Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 5. mars 2008 jeg bør jo ikke mene noe gæli med det fordet:-)bare spør.virker som de fleste her bare er en del yngre enn meg.så ser jeg også noen andre.unskyld!at jeg spør.sier bare det jeg har opplevd:-)det må jo ikke være noe galt overallt fordet.
blir gal Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 5. mars 2008 23 var jeg da.-)så ikke så lenge sida.blir 25 nå.
Tomtetroll Skrevet 5. mars 2008 #13 Skrevet 5. mars 2008 Alder har ikke så mye å si.. Er mer hvor moden man er. Virker ikke akkurat som om du er det med de usaklige innleggene dine.. Alle tar forskjellige valg her i livet, og den største gleden jeg noensinne har opplevd var nettopp det å bli mamma i en alder av 22 år. Hadde vært klar lenge da, og det er nettopp det jeg vil med livet mitt. Være en god mor. Har ingenting med alder å gjøre.....
blir gal Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #14 Skrevet 5. mars 2008 det er jo ikke det jeg sier heller:-)
enik<3M06&L08<3 Skrevet 6. mars 2008 #15 Skrevet 6. mars 2008 til blir gal! fikk du ikke nok svar på dette i ditt forrige innlegg? el føler du at du ikke fikk nok sympati så du prøver igjen? jeg får står ikke helt hvor du vil egentlig... gjennomsnittet på førstegangs fødende i norge er 28 årel noe sant, men det betyr vel ikke at det er da det er mest riktig får alle og få barn... veldig få har planlagt en graviditet i en alder av 17-18 år, men i det de klarer og legge ungdoms livet til side, og innstille seg på og bli en god mor, får det lille barnet som ligger i magen, og ikke har valgt det selv, syntes jeg de gjør en god innsats... om det er alene, med barnefar el mot barnefars vilje... jeg vet ikke hva som skjedde i din sak, siden du sier du ble tunget til abort.. i prinnsipp kan jo ingen tvinge deg til det... men noen vil kanskje prøve, og at du er en av de som dessverre måtte oppleve det, og dessverre lot deg tvinge er jo selvfølgelig veldig synd, og jeg skjønner at det er tungt får deg, men ikke døm andre unge mødre som finner en utvei... du snakker om sjalusi, selv har jeg blitt opplært til at det er stygt og være sjalu. det betyr at du ikke under de det du selv gikk glipp av, og det syntes jeg er synd og høre... ja skjønner at det er vansklig får deg, og kjempe glad jeg ikke har opplevd det selv...men du får det nesten til og høres ut som du skulle ønske disse jentene ble satt i samme båt som deg! da du sier hvorfor de, og ikke meg... hva er det får en tanke?? selv fikk jeg min første 3 dager før jeg ble 20, og angrer ikke et sek. det passet livet mitt og fremtiden,. jeg følte, og føler meg fremdeles ferdig med de ville ungdoms åra, ja tar meg en fest innimellom, men ikke hver helg. koser meg mer hjemme med familien min enn fest hver helg... nå venter jeg min andre noen mnd atter at jeg har fylt 22!!! jeg syntes det er sykt og ikke kunne unne andre noe, bare fordi du ikke fikk oppleve det selv... skal jeg hakke ned på alle de som har hatt et god forhold til sin far i oppveksten da, bare fordi jeg ikke hadde det??? NEI, jeg under absolutt alle og ha det jeg ikke hadde!!! kom deg videre, kos deg med det barnet du nå får, og la unge mødre være i fred.. vær heller glad på dems veiene får at det faktisk har hjelp og støtte, så de skal klare det du ikke klarte!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå