Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på mat i måneden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye bruker dere på mat i måneden og på hvor mange? Nysgjerrig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bare oss to. ca 3500 +/-

Skrevet

Rundt 6000. Vi er 2 voksne og en gutt på 2 år.

Skrevet

har en mann på sjøen jeg da..pluss han har en sønn som er her av og til..så når han er her og vi er 4 med mine jenter og av og til 5 med hans sønn..så blir det ca 6000kr ..bruker litt mindre når han er vekke når det bare er meg og jentene her..

Skrevet

Vi er 2 voksne, og en gutt på 2 år

Prøver å holde oss på 4000 kr, men blir fort 5000. Til høytider 6000-7000.

Skrevet

Hmm har jeg ikke regnet ut, men er meg og bf, tror det er forskjellig, men rundt 2-3000 innkludert bikkjemat, godis og annet spiselig :)

Skrevet

heh det spørs på hva vi har til overs. Vi har det VELDIG trangt for tiden for å si det mildt. Forrige mnd var det 1200, denne mnd ca 1500. mannen meg og vovven. (enn så lenge).

Men vi er kokker her i hus da, så vi er flinke til å lage fra grunnen, baker brød selv for tiden, så vet man hvor man skal handle hva, sparer man masse penger. Vi spiser veldig godt hver dag, så ingenting og klage på. Nei det er ikke mye brus og godte, men vi kan spise kylling, og biff og har alltid juice og melk og alt mulig. Utrolig hvor mye hjemmelaget mat sparer på pengene..

Hvis vi bruker akkurat det vi vil, bruker vi ca 3000 ville jeg tro, vi er flinke til å vite hva hvor og når og det er viktig.

Skrevet

tja 5000 sikkert...bruker litt over 1000kr uka tenker jeg på mat. regner ikke med kattematen nå for vi kjøper en 10kg sekk kvalitetsmat til ca 500kr som varer noen mnd om gangen til våre to puser.

spiser masse masse frukt og grønt, og det koster en del da....skulle ønske vi hadde kivi butikk i nærheten.....kommet til å spart masse på den der momsrabatten.

prøver å skjerpe inn litt nå da med å lage mer type fiskekaker/pannekake/pølse/steaklets/sånne normale middager med tilbehør hehe, men er veldig godt med wraps, taco, og alt slikt! (spiser ikke rømme og slikt jeg da så blir faktisk ganske sunt med svinekjøttdeig til)

Skrevet

Vi (sambo og jeg) bruker ca 3500,- i mnd.

Skrevet

10-12 tusen. Vi er 6 i huset.

Skrevet

Vi setter fast inn 7000 kr i mnd på en husholdningskonto. Dette går alltid før mnd er omme. Syns sjøl det er mye men denne kontoen bruker vi til alt til husholdninga (shampo, tannbørster, vaskemidler, bleier, klær til ungene osv) så da er det vel ikke såå ille. Vi er to voksne og to gutter på 2 og 4. Det går veldig mye frukt her i huset og det koster jo en del. Ellers baker vi brød sjøl og lager middag hver dag. Litt bedre middager i helgene, og snop og div helgekos. Har som regel det vi har lyst på av mat og drikke men prøver å handle stort på rema ca en gang i uka sånn at det ikke blir dyrere handleturer enn nødvendig.

Skrevet

Ca 4-5 000 da inkludert bleier, o.l..

Skrevet

Og vi er to voksne og et barn..

Skrevet

4-5000

2 voksne og to barn

Skrevet

Huff og huff. Alt for mye.

Jeg trodde vi brukte ca. 6000 kr i mnd på to voksne og en jente. Jeg fant ut vi skulle begyne å skrive ned alle beløp vi handlet for på mat butikken. Begynte å skrive ned 1.februar og nå når mnd var over viser det seg at vi har brukt 8000 kr.

Her blir det skjerping fremover.

Skrevet

Sikkert 10-12 000,-......... Vi spiser kun "rene" råvarer, som fersk fisk og ordentlig kjøtt, ikke kjøttdeig og farser ol. Blir fort dyrere da...

Øl, bleier, mat til dyr osv utgjør nok og en god del. Skal begynne å handle inn for flere dager av gangen, da plukker jeg ikke med så mye eksta unødvendig.

Skrevet

det gjør vi og... hehe. så trekk fra bleiene og barneutstyret så klarer vi det på en tiendedel av dere

himhim

det skal sies at vi bruker karbonadedeig til enkelte ting som kjøttkaker feks, det finnes mange produkter som ikke er tilsatt vann eller salt, og kværne dette selv, er litt vel mye merarbeid

Skrevet

Ja, jeg så det, og forstår ikke hvordan dere får det til! Er nok meg som handler for ofte, og plukker med mye eksta.

Bruker forresten og karbonade og biffdeig.....

:-)

Skrevet

tredjebolla i magen. det der med husholdningskonto, har dere eget minibankkort på den konton? det skulle gjerne vi også hatt, tror vi hadde hatt litt bedre kontroll over pengene da, slik at vi ikke risikerer og bruke av matpengene til andre ting. snedig.

Skrevet

Vi er to voksne og to barn, og bruker vell ca 6000 kanskje?

Skrevet

Vi er to voksne og har lenge brukt ca 6000 pr mnd, men nå har vi et prosjekt på gang. Vi handler hver mandag, og det skal rekke helt til lørdag. Ikke lov til å gå på butikken i løpet av uka! På lørdag handler vi litt for helga, inkludert godis og øl etc (hadde nemlig aldri klart å ha godis liggende i skapet fra mandag til lørdag...). Så langt ser vi at vi sparer noen hundrelapper i uka på det, uten å føle at vi mangler noe. Og det er herlig å slippe å tenke at åh, jeg vet ikke hva vi skal ha til middag, for det har vi allerede bestemt. Blir mye mindre ekstra-handling på denne måten....

Skrevet

til molly.

Vi handler en gang i mnd, (kanskje to) og går kun på butikkens ellers for å fylle på med grønnsaker melk og juice. Da drar vi rett etter vi har spist, og så går vi gjerne, for da må vi bære og er mette og plukker da minst mulig.

Trikset er vel å vite hva som koster hvor mye i hvilke butikker. Vi kjøper feks alltid fryst kyllingfilet. 2 kgs poser. (disse er like gode) koster rundt 130 kr for 2 kg. Det er mye billigere enn ca 100 for 750 gr fersk kylling i økonomipakning fra prior...

så sånn går det... hehe

Skrevet

Vi er to voksne og tre barn. Vi bruker vel i snitt 7000kr mnd i mat, bleier og div. Spiser mye frukt og grønt og rent kjøtt. Prøver å være sunne. Koser oss i helgen.

Skrevet

her går det ca 2000 i mnd på 1 voksen og 2 barn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...