Gå til innhold

Rier som stikker??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er forstegangs å dette er sikkert et helt teit spørsmål...

Men jeg har i hele kveld hatt plutselige kjempevonde stikk ned mot skjeden..

kan det være rier?

Hade liksom fått for meg at rier var mer krampeaktige tak i magen,,

Noen som har litt peiling?

Er i uke 40...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er modningsrier som åpner livmormunnen og gjør den mykere og kortere. Og kan gi åpning.

Skrevet

Hei, nei det er ikke rier!

Rier kommer som tak i ryggen og i magen.

men de stikkningene du kjenner, kan være modning nedentil eller at ungen fester hodet:)

da kan det stikke litt, og presse veldig nedentil.

men du kjenner når du får rier, for de er vonde og ubehagelige...

Skrevet

Hei

Jeg er 2. gangs, men føler ikke at jeg har mer peiling, dessverre.

Har hatt disse stikkene flere ganger et par runder i dag. I tillegg hatt mer nedpress. Er i uke 37. Kjennes ut som det av og til er hodet som er langt nede i skjeden, men av og til mer som en kniv.. :o/ Så vondt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg med det samme..

Kan ikke huske at jeg kjente noe sånt forrige gang, mener det da 'startet' med menssmerter noen tak per kveld den siste uka før fødsel.

Aner ikke hva stikkene er. Noen som vet?

Skrevet

HI her.

Tenkte meg at det ikke var rier... Men hade litt håp da siden de faktiskt gjør ganske så vondt..

Er jo i uke 40....

Får bare smøre meg videre med tålmodighet da.

Takk for svar hvertfall :-)

Skrevet

men du kan iallefall trøste deg med at det du kjenner, hjelper ting på gang da=) er jo modning som holder på:)

Skrevet

hmmm.. ja jo sant det.

Men jeg begynner jo på overtid nå så ting burde være på gang synes jeg.. ;-)

Skrevet

Høres ut som modning. Jeg hadde sånn i 2 uker før fødselen og riene var noe helt annet altså,

Husker de stikkene var helt j....... Trodde jeg skulle gå i bakken av og til når det hugg i. Men når riene kom så var det rett og slett bare dritvondt leeenge over hele magen og ryggen. Mensenvondt som bygde seg opp og dabbet av og varte tilsammen i et drøyt minutt. Men disse stikkene i de 2 ukene var for min del veldig effektive for jeg hadde rier i 5 timer før jeg dro på sykehuset og hadde nesten 5 cm da jeg kom inn, men ikke veeeeldig vondt ennå. Så det er nok ganske sannsynlig at jeg gikk med en del åpning i dagene før fødselen startet (ble aldri sjekket åpning før jeg var på sykehuset, men tror bare selv at jeg må ha hatt litt åpning før riene startet)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...