Madamina Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Kjenner jeg får litt angst innimellom for en eller annen psykisk lidelse. Gutten min på 21 mnd sorterer for tiden lekene sine og setter dem opp på en rett linje. Når han leker med lego kan han bare bygge tårn av like klosser (enten enkle eller doble). Tårnene blir kjempehøye og han blir rasende når de faller ned, men prøver igjen. Han er rolig, glad og tålmodig og det virker ikke som om noe skulle være galt. Er veldig systematisk anlagt selv. Er dette bare en fase?
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Uten å virke alt for dramatisk, kan det også være et tegn på autisme. Er det noe du mistenker siden du spør?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 høres ut som tidlige tegn på autisme ja... synes du skulle gå til lege med han for sikkerhetsskyld! er vondt å gå rundt å lure, å skulle det være dette så er det godt å ta det tidlig i prosessen!kan jo også være ingenting... bare en begavet gutt! men vet at dette er typisk autisme symptom... ønsker deg å gutten din lykke til hvertfall! å håper det ordner seg!
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Ville tatt det opp med lege eller helsestasjon for sikkerhets skyld. Trenger jo ikke være noe så ikke få panikk, men siden du spør, så er det i allefall det jeg ville gjort. Han kan jo rett og slett være meget intellingent
LivetErEnLek Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 Leker han med lekene, eller bare systimatiserer han dem? Hvordan forholder han seg dersom det blir rot i systemene hans feks ved lek sammen med andre barn? Det er mange ting som spiller inn her for om det er noe å bekymre seg for eller ikke, og om han går i barnehagen, ville jeg ha tatt det opp der.
OsloMor Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 Jeg ville ikke bekymre meg for mye, eldstejenta mi (3 år nå) var også slik. Hennes måte å leke på gikk ut på å kategorisere, små figurer, legge brikker på linje og andre realaterte ting.Det var en fase her i huset iallefall, for hun leker annerledes nå, selv omhun fortsatt er veldig glad i å samle ting, perler, figurer, osv. Dette er helt normalt og betyr ikke at barnet nødvendigvis er autist, slapp av du dersom alt annet er i orden.
Madamina Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 5. mars 2008 Jeg satser på at han er intelligent jeg. Han kjører bil og leker helt vanlig ellers. Han elsker bøker og har masse humor. Rolig og tålmodig gutt. Men jeg skal ta det opp med helsestasjonen.
LivetErEnLek Skrevet 5. mars 2008 #8 Skrevet 5. mars 2008 Tror nok du kan slappe helt av :-) Det blir først et varselsignal når det eneste de gjør er å kategorisere. Humor er heller ikke vanlig å se hos autistiske barn. Er nok bare usedvanlig intelligent ja ;-)
ღ ♂ + ♀ ღ +2! Skrevet 5. mars 2008 #9 Skrevet 5. mars 2008 Jeg ville ikke vært altfor bekymret jeg da, hvis dette er de eneste "tegnene". Sønnen vår ville også kun bygge tårn av de enkle legoklossene en periode, pluss at han er veldig glad i bilene sine så de stiller han opp på rekke overalt. Har aldri tenkt på at det er noe annet enn veldig søtt jeg da Syns bare de første svarene her var litt dramatiske. Men hvis du er bekymret så kan du selvfølgelig ta det opp med noen. Gutten vår er 21 mnd forresten.
Hannahs-mor06 Skrevet 5. mars 2008 #10 Skrevet 5. mars 2008 Hei! må bare få si at det er skremmende at noen her sier at dette kan være tidlig tegn på autisme, de burde passe seg litt for hva de sier! ikke for å være frekk, men det blir så usaklig når man tydeligvis ikke vet. Autisme har ingenting med dette å gjøre, det du beskriver høres ut som en helt normal adferd som du ikke trenger å bekymre deg for!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå